Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Fan controller för CPU-kylare?

Har en Noctua NH-U9B SE2, som jag funderar över att styra med en fläktkontroll. Tänker då alltså koppla de två 92mm fläktarna till kontrollen istället för att de ska bromsas av motstånd.

Tips på kontroller?

If God wanted us to fly, He would have given us tickets.
-Mel Brooks-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Vad har du för mobo? om du har Asus så kan du styra fläktarna via al suite

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Wisdof:

Vad har du för mobo? om du har Asus så kan du styra fläktarna via al suite

Har MSI. Men en vanlig simple kontroller ska väl gå?

-Mel Brooks-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av borgona:

Har MSI. Men en vanlig simple kontroller ska väl gå?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=572863#reviews

Den här ska det väl inte vara något fel på

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Wisdof:

Kan känna att den är lite onödigt dyr. Ska återkomma...

-Mel Brooks-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008

Dator: MSI P67A-GD55, i5 2500k, Corsair Vengeance 2x8GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, WD black 500 GB, WD green 1TB, WD green 2TB, Define R2, be-quiet P7 550w
skärm: Asus PB238Q, Acer p193w
kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech G500s, Dynavoice D-AMP + Magic S-4 EX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Wisdof:

Den ligger bra till.

-Mel Brooks-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av borgona:

Den ligger bra till.

vänta lite här nu... du tyckte Zalman för att citera: "Kan känna att den är lite onödigt dyr. Ska återkomma..." men du tycker Scytche här ligger bra till, som är dyrare?

Dator: MSI P67A-GD55, i5 2500k, Corsair Vengeance 2x8GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, WD black 500 GB, WD green 1TB, WD green 2TB, Define R2, be-quiet P7 550w
kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech G500s, Dynavoice D-AMP + Magic S-4 EX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jul 2009

Du får ju temp sensor med den sista, den ser snyggare ut med!

| Senaste låten jag börjat på! |
Tagga VnV Nation den 26:e

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av xfmimd:

äääh, pettitesser

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Timrå
Registrerad
Aug 2001

Jag ratade alla med skruvkontroller för dom är tydligen inte det hållbaraste man kan köpa.
Införskaffade mig en billig och bra istället.

http://www.inet.se/produkt/6909652/nzxt-sentry-2-lcd-flaktkon...

Gör det den ska, visar temp, funkar bra med alla mina fläktar i min Haf-x chassi.

Clevo P170EM, 17,3" 1920x1080, I7 3740QM, 16gb 1600mhz Corsair cl10, 7970M 2gb, 2x120gb SSD, Intel Centrino Ultimate 6300

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av pjuppi:

vänta lite här nu... du tyckte Zalman för att citera: "Kan känna att den är lite onödigt dyr. Ska återkomma..." men du tycker Scytche här ligger bra till, som är dyrare?

Jaja ;). Men överlag verkar den ajg länkade bra. Dock så klagar i princip alla på att motståndet på skruvkontrollerna var hopplöst. Antingen för mycket eller för lite.

Skrivet av xfmimd:

Se ovan.

Skrivet av Tarasus:

Jag ratade alla med skruvkontroller för dom är tydligen inte det hållbaraste man kan köpa.
Införskaffade mig en billig och bra istället.

http://www.inet.se/produkt/6909652/nzxt-sentry-2-lcd-flaktkon...

Gör det den ska, visar temp, funkar bra med alla mina fläktar i min Haf-x chassi.

Ser helt klart cool ut, och det är precis 5 fläktar jag kommer styra. Dock så gillar jag inte det folk pratar om att den får fläktarna att låta konstigt vid lägre varvtal. Att man ska kunna stänga av fläktarna ser jag nog som ett krav. Det kan i coh för sig både den jag länkade samt den här touch historian. För övrigt är jag lite skeptisk till touchen, blir det inte sämre med tiden?

-Mel Brooks-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av borgona:

Jaja ;). Men överlag verkar den ajg länkade bra. Dock så klagar i princip alla på att motståndet på skruvkontrollerna var hopplöst. Antingen för mycket eller för lite.

hmm, men du bor ju i sthlm, dra iväg ett mail/ring till inet i sthlm o hör om dem har eller kan plocka fram någon/några av dem du är intresserade av och dra dit o pilla lite på dem?

eller så har dem säkert några av dem framme redan, för inet butiken/erna i sthlm e nog större än den på torp i uddevalla

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av pjuppi:

hmm, men du bor ju i sthlm, dra iväg ett mail/ring till inet i sthlm o hör om dem har eller kan plocka fram någon/några av dem du är intresserade av och dra dit o pilla lite på dem?

eller så har dem säkert några av dem framme redan, för inet butiken/erna i sthlm e nog större än den på torp i uddevalla

Butiken i Sthlm är inte alls stor ;). Klart, allting är relativt. Men att dra i väg ett mail låter smart, tack!

-Mel Brooks-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Bestämt mig

-Mel Brooks-