TV input-lag problem vid anslutning av PC

Permalänk
Medlem

TV input-lag problem vid anslutning av PC

alltså, jag kommer snart skjuta sönder tv j*veln alltså den ger mig "input lag" hela tiden när min pc är på tvn, fattar inte ett *iss på vad jag måste göra har försökt nå elgiganten fick inget svar försökte kolla på nätet. nehhh inget alls, snälla min tv är denna skulle uppskatta HJÄLP! Grundig 42 VLC 9142 T2 ( http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/42VLC9142T2/gru... )

Permalänk
Medlem

Pröva ringa under arbetstimmar kanske ^^

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

redan gjort det såklart.... men dem vägrar ta an detta ärendet utan säger att jag måste kontakta grundig, vilket är helt idiotiskt på hur dem att det ska lösas, ska jag ringa till tyskland... wow...

Permalänk

Trpr inte du kan göra så mycket åt det. köp ett bättre märke , typ som samsung . Jag har en äldre LG plasma och får input lag också.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Din TV är väl helt enkelt inte anpassad för att fungera bra med en PC. Har en Philips 42" och den har en inställning som heter "pc-mode" och den fungerar minst lika bra som min datorskärm. Så se om du kan hitta någon liknande inställning.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Jepp, leta efter PC-mode, eller gaming mode eller liknande.
Skärmen verkar vara en 100hzare, så försök hitta inställningen som reglerar detta, och prova stäng av den. Det bör ge lägre inputlag.
Prova stäng av ev andra bildförbättrare oxå, om det finns några.

Se till att du matar den med rätt upplösning och att all overscan/underscan är avstängt.

Om du är desperat, prova leta upp en gammal VGA-kabel och se om du får mindre inputlagg den vägen. (dock finns risken att den inte klarar köra 1920x1080 den vägen)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv

Som föregående talare sa. Stäng av alla "bildförbättringsfunktioner". Gör bara att du får mer input lag och bilden blir inte direkt bättre av det ändå.

Permalänk
Medlem

När man köper en tv så sitter det massa klistermärken på fronten. Det är alla funktionerna man ska stänga av för att få bäst bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Som föregående talare sa. Stäng av alla "bildförbättringsfunktioner". Gör bara att du får mer input lag och bilden blir inte direkt bättre av det ändå.

Sant! Bilden blir absolut inte bättre, men den blir definitivt sämre. Sådana funktioner skall aldrig vara aktiva vid dator/konsoll användning. När man sätter ex. en samsung i "GAMING MODE" eller vad det nu heter på dem så är det sådant som stängs av. Trots detta finns det ändå många modeller inklusive Samsung som inte håller måttet, dvs. input lagget finns ändå där, bara något mindre. Själv kör jag en 52" Sony LCD. Har aldrig märkt något som helst input lag där. Sony verkar ha tänkt på de bitarna. Tror många PS3 ägare hade hört av sig annars.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mario.T:

alltså, jag kommer snart skjuta sönder tv j*veln alltså den ger mig "input lag" hela tiden när min pc är på tvn, fattar inte ett *iss på vad jag måste göra har försökt nå elgiganten fick inget svar försökte kolla på nätet. nehhh inget alls, snälla min tv är denna skulle uppskatta HJÄLP! Grundig 42 VLC 9142 T2 ( http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/42VLC9142T2/gru... )

Får man fråga vilken typ av kabel det är mellan TV och dator samt hur lång den är?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Hedersmedlem

*Topic uppdaterad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

tack admin, men annars jag har försökt med "spel läge" och nej det funkar inte bättre, detta är min specs = Component Details Subscore Base score
Processor Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz 7,8 5,9
Determined by lowest subscore

Memory (RAM) 4,00 GB 7,8
Graphics AMD Radeon HD 7900 Series 7,9
Gaming graphics 4854 MB Total available graphics memory 7,9
Primary hard disk 322GB Free (931GB Total) 5,9
Windows 7 Ultimate

System
--------------------------------------------------------------------------------

Manufacturer System manufacturer
Model System Product Name
Total amount of system memory 4,00 GB RAM
System type 64-bit operating system
Number of processor cores 4

Storage
--------------------------------------------------------------------------------

Total size of hard disk(s) 931 GB
Disk partition (C 322 GB Free (931 GB Total)
Media drive (E CD/DVD
Media drive (G CD/DVD

Graphics
--------------------------------------------------------------------------------

Display adapter type AMD Radeon HD 7900 Series
Total available graphics memory 4854 MB
Dedicated graphics memory 3072 MB
Dedicated system memory 0 MB
Shared system memory 1782 MB
Display adapter driver version 8.950.0.0
Primary monitor resolution 1920x1080
DirectX version DirectX 10

Network
--------------------------------------------------------------------------------

Network Adapter Realtek PCIe GBE Family Controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

När man köper en tv så sitter det massa klistermärken på fronten. Det är alla funktionerna man ska stänga av för att få bäst bild

Hah, helbäst förklaring

Skrivet av elajt_1:

Själv kör jag en 52" Sony LCD. Har aldrig märkt något som helst input lag där. Sony verkar ha tänkt på de bitarna. Tror många PS3 ägare hade hört av sig annars.

Mja, Sony hade en bra period med flera apparater med lågt lagg för några år sen, men verkar inte längre ligga i toppskicket. Min Sony EX500 laggar märkbart när jag körde den som datorskärm ett tag (den gick att använda så det var inte extremt, men lagget fanns där)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mario.T:

tack admin, men annars jag har försökt med "spel läge" och nej det funkar inte bättre, detta är min specs = Component Details Subscore Base score
Processor Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz 7,8 5,9
Determined by lowest subscore

Memory (RAM) 4,00 GB 7,8
Graphics AMD Radeon HD 7900 Series 7,9
Gaming graphics 4854 MB Total available graphics memory 7,9
Primary hard disk 322GB Free (931GB Total) 5,9
Windows 7 Ultimate

System
--------------------------------------------------------------------------------

Manufacturer System manufacturer
Model System Product Name
Total amount of system memory 4,00 GB RAM
System type 64-bit operating system
Number of processor cores 4

Storage
--------------------------------------------------------------------------------

Total size of hard disk(s) 931 GB
Disk partition (C 322 GB Free (931 GB Total)
Media drive (E CD/DVD
Media drive (G CD/DVD

Graphics
--------------------------------------------------------------------------------

Display adapter type AMD Radeon HD 7900 Series
Total available graphics memory 4854 MB
Dedicated graphics memory 3072 MB
Dedicated system memory 0 MB
Shared system memory 1782 MB
Display adapter driver version 8.950.0.0
Primary monitor resolution 1920x1080
DirectX version DirectX 10

Network
--------------------------------------------------------------------------------

Network Adapter Realtek PCIe GBE Family Controller

Ställeer frågan igen, hur lång kabel använder du dig av och av vilken typ?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!