Permalänk

Laing DDC-1t kopplat till moderkort?

borde väl gå att göra?

pumpen är 10w och moderkortet stödjer 24w på fläkt kontakten.

Fast jag vill även köra undervolt dvs sänka hastigheten på pumpen kan dett a orsaka problem för moderkortet?

Permalänk

Har din pump en 3-pin kontakt eller en Molex? Min har bara en molex med en plus och en minus. Har flyttat stiften för att få 5v men om detta fungerar kanske man kan löda om kabeln till en 3-pin och ansluta via moderkortet istället som du säger och då kan man ju varvtals styra den.

Någon som vet något?

Permalänk
Skrivet av Matte90-Antec:

Har din pump en 3-pin kontakt eller en Molex? Min har bara en molex med en plus och en minus. Har flyttat stiften för att få 5v men om detta fungerar kanske man kan löda om kabeln till en 3-pin och ansluta via moderkortet istället som du säger och då kan man ju varvtals styra den.

Någon som vet något?

Som jag uppfattat så är det inte bra för pumpen med för låga volts, ju lägre volt desto mindre grejer får bara i loopen.

Har läst en användare som hade 7.5volt men då bara cpu kylt.

Permalänk
Skrivet av Matte90-Antec:

Har din pump en 3-pin kontakt eller en Molex? Min har bara en molex med en plus och en minus. Har flyttat stiften för att få 5v men om detta fungerar kanske man kan löda om kabeln till en 3-pin och ansluta via moderkortet istället som du säger och då kan man ju varvtals styra den.

Någon som vet något?

Jag har sett adapters, det maste val varar lattare anda?

Om du kor den pa 9-10v sa kommer det nog bli valdigt tyst

Visa signatur

Simlärare