Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ernesto:

Får säkert olika personliga resultat - Men inga sidor på förstasidan när jag googlar någon av de föreslagna fraserna ger mig vädret där jag är just nu.

Lustigt, för mig blir det alltid såhär:

Oavsett vad jag sitter på för dator/mobil osv.

Kan det vara en funktion som bara funkar för dom som är inloggade med googlekonton kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Hoppsan, trött jag var när jag skrev det. Hursomhelst, JA, som sagt prova googla "vädret", eller "väder", eller "weather" eller liknande. Göre ba.

När jag gjorde detta, visade Google vädret i Karlstad på min stationära dator och den tog inte reda på min GPS-position. Vädret visas för Karlstad även om jag tvingar Google Chrome att visa min position precis utanför min portdörr. När jag gjorde samma sak (sökte på "vädret" på Google) i Firefox i min HTC One V, visade den bara sökresultaten och inte något väder. Slutsats: Googles väderinformation tar inte reda på vädret där du är just nu, utan där närmsta väderstation är.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

När jag gjorde detta, visade Google vädret i Karlstad på min stationära dator och den tog inte reda på min GPS-position. Vädret visas för Karlstad även om jag tvingar Google Chrome att visa min position precis utanför min portdörr. När jag gjorde samma sak (sökte på "vädret" på Google) i Firefox i min HTC One V, visade den bara sökresultaten och inte något väder. Slutsats: Googles väderinformation tar inte reda på vädret där du är just nu, utan där närmsta väderstation är.

Google Now gör det, den går efter GPS precis som din sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuruZ:

Google Now gör det, den går efter GPS precis som din sida

Det gör den säkert, men den applikationen går inte att användas på alla Android-enheter, dumt nog En av dessa enheter än min HTC One V.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Airikr:

När jag gjorde detta, visade Google vädret i Karlstad på min stationära dator och den tog inte reda på min GPS-position. Vädret visas för Karlstad även om jag tvingar Google Chrome att visa min position precis utanför min portdörr. När jag gjorde samma sak (sökte på "vädret" på Google) i Firefox i min HTC One V, visade den bara sökresultaten och inte något väder. Slutsats: Googles väderinformation tar inte reda på vädret där du är just nu, utan där närmsta väderstation är.

HAha ja men eftersom att det inte finns väderstationer på precis alla möjliga platser i världen, så måste man ju alltid använda närmsta väderstation? Hur tänker du nu?

Hur räknar du vädret på EXAKT den platsen? Tar du dom typ närmsta stationerna och snittar på ungefäör vad det kan vara för väder där man är eller använder du massa SMHI statistik och avancerad matte och förutspåelser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

HAha ja men eftersom att det inte finns väderstationer på precis alla möjliga platser i världen, så måste man ju alltid använda närmsta väderstation? Hur tänker du nu?

Hur räknar du vädret på EXAKT den platsen? Tar du dom typ närmsta stationerna och snittar på ungefäör vad det kan vara för väder där man är eller använder du massa SMHI statistik och avancerad matte och förutspåelser?

Väderinformationen från någon vädertjänst över huvudtaget kan aldrig vara 100% exakta! yr.no visar dock nästan helt exakt väderinformation där man är just nu. Jag vet inte hur exakt deras teknik fungerar. Kontakta dem och fråga, vetja Jag bryr mig inte om hur de har gjort så att deras tjänst prickar såpass bra. Bara tjänsten fungerar, så är det ju riktigt bra ^^

Uppdatering
"Vädret just nu" visar att det är +13.7 C utanför min portdörr och min termometer visar att det är +14.1 C ute. Rätt så pricksäkert för att vara från yr.no, eller hur?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag har nu uppdaterat "Vädret just nu", men allt är inte klart än! Kartan har en mer korrekt längd, men den sträcker sig inte lika bra som vad Google Maps API v3 (den vanliga kartan som inte är någon bild) gör, då kartbilden måste ha en fast längd. Just nu har den 100% i längd för både img-taggen och div-taggen. Men vad är nytt då?

  • Det är mycket snabbare att navigera runt på webbsidan, tack vare inläsning genom jQuery/AJAX

  • Ikonerna som visade vindstyrkan och riktningen, molntäcke och dimtäcke är helt borta och har ersatts av den gamla vanliga tabellen. Detta är dock bara tillfälligt, så ni kan vara lugna Jag gillade bara inte hur det var med ikonerna, så jag tog till den här lösningen tills vidare (fixat)

  • Bättre upplägg på startsidan

  • Finslipning rent allmänt

  • Lagt till en ny sida: changelog

Det som är på väg förutom det jag har nämnt tidigare, är att man ska kunna ange en plats manuellt, genom att kunna söka efter en plats. Det allra största problemet, är att om man går till en annan sida och noggrannheten ändras, så skickas man tillbaka till startsidan igen (fixat).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag har nu gjort så att man kan dela med sig av den aktuella temperaturen, det aktuella molntäcket, samt den aktuella vindstyrkan och vindriktningen till sin Facebook, men det är en sak som jag funderar på. Många vill inte dela med sig av ens position till Facebook, så jag tänkte höra med er, vad tror ni om att man kommer till positionens historik-sida, där man befann sig när man delade temperaturen och det?

Att kunna välja en plats manuellt, är på ingång. Själva grunden är klar, men jag måste fixa så att man måste välja en plats när fler än ett sökresultat dyker upp, och även så att GPS-hanteringen stängs av helt när man har angett en manuell plats.

Jag skulle uppskatta om ni besvarar min fråga, för det skulle hjälpa mig mycket, om hur jag ska göra med den saken

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag har nu gjort så att man kan dela med sig av den aktuella temperaturen, det aktuella molntäcket, samt den aktuella vindstyrkan och vindriktningen till sin Facebook, men det är en sak som jag funderar på. Många vill inte dela med sig av ens position till Facebook, så jag tänkte höra med er, vad tror ni om att man kommer till positionens historik-sida, där man befann sig när man delade temperaturen och det?

Att kunna välja en plats manuellt, är på ingång. Själva grunden är klar, men jag måste fixa så att man måste välja en plats när fler än ett sökresultat dyker upp, och även så att GPS-hanteringen stängs av helt när man har angett en manuell plats.

Jag skulle uppskatta om ni besvarar min fråga, för det skulle hjälpa mig mycket, om hur jag ska göra med den saken

När man kommer till positionens historik-sida så står det väl ändå vars man var?
Då kan man ju lika gärna dela med sig vars man befann sig, känns som dom flesta vill dela med sig utav plats och tillhörande temperatur osv.

Lite kritik på sidan nu när jag ändå skriver, vid laddning utav sidan på mobilen så buggade den rätt friskt och det låg någon typ av div rätt över laddningsikonen och saker och ting var förskjutet.
Sedan så gillar jag inte att man ser massa 0or i grå-skala.
Jag upplevde att det var lite svårt att läsa värdet då, skulle hellre bara se helt vanlig text.

I övrigt stilren sida som visar det man är intresserad utav, använder dock en väderapp på mobilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuruZ:

När man kommer till positionens historik-sida så står det väl ändå vars man var?
Då kan man ju lika gärna dela med sig vars man befann sig, känns som dom flesta vill dela med sig utav plats och tillhörande temperatur osv.

Så du tycker att delnings-länken ska leda till historik-sidan och därav se vart man befann sig? Jag håller med dig om det, men jag vill ju inte att någon ska känna sig kränkt eller nått, att alla deras vänner/vem som helst på Facebook som besöker hans/hennes profilsida, ska kunna se vart man just då. Jag hoppas du hängde med där xD

Skrivet av BuruZ:

Lite kritik på sidan nu när jag ändå skriver, vid laddning utav sidan på mobilen så buggade den rätt friskt och det låg någon typ av div rätt över laddningsikonen och saker och ting var förskjutet.
Sedan så gillar jag inte att man ser massa 0or i grå-skala.
Jag upplevde att det var lite svårt att läsa värdet då, skulle hellre bara se helt vanlig text.

I övrigt stilren sida som visar det man är intresserad utav, använder dock en väderapp på mobilen

Har du testat att uppdatera sidan? Om problemet kvarstår, visa gärna en bild på hur det ser ut för dig, så att kan jag åtgärda problemet

Om du tycker att det blev svårläst med de gråskalade nollorna, så kommer många andra också tycka det Jag har dem där för att det blev mer stilrent, tyckte jag, men jag tar bort dem. Jag går mer efter vad ni besökare tycker om saker och ting på "Vädret just nu", än vad jag tycker

Tack för kritiken

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag har funderat ett tag på att göra "Vädret just nu" lite större, genom att låta besökarna logga in med antingen Google eller Facebook. När de väl är inloggade, kan de hålla koll på sin egna historik och kanske något mer roligt.

Vad tror ni om detta? Skulle ni vilja ha tillgång till er egna historik som enbart ni kan nå? Vad hade ni i sådana fall velat se när ni väl var inloggade på vädertjänsten?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag fattar fortfarande inte nyttan med detta, dom flesta android lurar har som standard en liten väder widget för vädret just nu där man är. Finns inte det finns det att ladda ner, alternativt går man in på just yr.no som du gjort mycket reklam för

Men jag kanske har missat något?

Permalänk
Medlem

Si och så med nogrannheten på vart jag är någonstans

Lufttryck
1007.3 hPa

Luftfuktighet
80.1%

Månfas
Third quarter

Hittade din plats
2013-07-30, 11:25:21

Noggrannhet

22 000 meter

Höjd över havet
0 meter

Riktning

Antalet händelser
0

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se varianten att kunna söka på plats eller att markera med nål på en karta, för att på så vis få information därifrån istället. Den sitter bara och snurrar evighetssymbolen för min del, eftersom jag har inställningar som aldrig beviljar att skicka min position eller liknande. En sådan funktion skulle dessutom vara användbar för att kunna söka sin sanna position när systemet av olika skäl visar Fel position.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Fungerar perfekt med min HTC one X (Sitter inomhus med endast 1 av 5 "täckningspluppar")

Bra jobbat

Permalänk
Medlem

Funkade för mig, Galaxy S4 GT-i9505

Positionen ar väldigt precis, ca inom 30m. Sitter inomhus vid ett fönster.

Webbsidan blir alltid lite inzoomad när den presenterar vädret, dock går det att zooma ut och all information syns anpassat till min skärm.

Dock blir å ä och ö konstiga tecken där det står ens adress man befinner sig på, övrig text såsom temperatur och vind visar bokstäverna rätt.

Android 4.2.2, Firefox 22.0

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag har funderat ett tag på att göra "Vädret just nu" lite större, genom att låta besökarna logga in med antingen Google eller Facebook. När de väl är inloggade, kan de hålla koll på sin egna historik och kanske något mer roligt.

Vad tror ni om detta? Skulle ni vilja ha tillgång till er egna historik som enbart ni kan nå? Vad hade ni i sådana fall velat se när ni väl var inloggade på vädertjänsten?

Jag har bara kollat från en bärbar dator men resultatet var väldigt lovande och positioneringen var otroligt korrekt. Bra jobbat!

Angående inloggning med Google så skulle i alla fall jag vara något mer försiktig.

Permalänk

Får bara "Förfrågan om position tog för lång tid"
På min samsung galaxy mini

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

Sitter i Australien och kan bekrafta att det funkar prima aven har. Anvander en Samsung GT-S5660V.

Kan aven tillagga att vissa som inte far det att fungera kanske har glomt att satta pa GPS funktionen? jag maste aktivera den manuellt om jag vill anvanda den och om jag ej gor det sa gar den via natet istallet och far valdigt markliga resultat.

Permalänk
Medlem

Tack alla för er kritik!

Skrivet av borgona:

Angående inloggning med Google så skulle i alla fall jag vara något mer försiktig.

Vad menar du med "mer försiktig"?

Skrivet av Pomser:

Sitter i Australien och kan bekrafta att det funkar prima aven har. Anvander en Samsung GT-S5660V.

Kan aven tillagga att vissa som inte far det att fungera kanske har glomt att satta pa GPS funktionen? jag maste aktivera den manuellt om jag vill anvanda den och om jag ej gor det sa gar den via natet istallet och far valdigt markliga resultat.

Perfekt! Då fick jag det bekräftat att "Vädret just nu" funkar över hela världen, precis som vad jag trodde

Jag kommer att ordna så att "Vädret just nu" går efter ens IP-position (vilket är för mig mer precis), så att säga. Att kunna välja en plats manuellt är också på gång.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av borgona:

Jag har bara kollat från en bärbar dator men resultatet var väldigt lovande och positioneringen var otroligt korrekt. Bra jobbat!

Angående inloggning med Google så skulle i alla fall jag vara något mer försiktig.

Samma här. Bärbar dator och positionen är helt korrekt. Dock visar den ca 2 grader fel enligt min mätare här hemma, men det kan lika gärna vara den som visar fel

Bra jobbat!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Om det är av intresse kan jag även meddela att det fungerar ypperligt bra på min BlackBerry Q10 (såpass att det blev en av 3 bokmärkta sidor).

Mvh

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Funkar bra på min S4, 770 meters noggrannhet när man sitter mitt i vardagsrummet är rätt bra :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Det är roligt att läsa, att "Vädret just nu" funkar såpass bra för er Det glädjer mig mycket.

Jag håller som sagt på med en uppdatering till vädertjänsten och jag behöver ert råd om designen som jag har skapat nu. Bilden nedan visar hur allt ser ut för tillfället. Tänk på att designen är långt ifrån klart och många funktioner fattas, förutom kartan. Kartan kommer att tas bort helt, för att ersättas med ens koordinater. Koordinaterna kommer att vara klickbar och leder en till Google Maps (antingen via webbläsaren eller via applikationen, beroende på vad man väljer på ens mobila enhet). När man klickar på "Koordinater" i högerpanelen på bilden, ersätts adressen med de aktuella koordinaterna, exempelvis 59.379136, 13.500804.

Värt att notera (igen ), är att vindstyrkan, molntäcke och så vidare kommer självklart att finnas kvar när allt är klart. Jag har bara inte lagt in det till designen som ni ser på bilden.

Det som jag tänkte fixa mer på designen, är en schyst logga med information om webbsidan nedanför denna. Loggan tänkte jag vara samma som den nuvarande, fast jag tänkte lägga till en större solikonen än faviconen, vid sidan av själva texten "Vädret just nu" eller något sånt. Som ni kan se, så har jag ändrat teckensnittet från Arial (12 pixlar) till Roboto Condensed Regular (13 pixlar). Gillar ni bytet? Huvudfrågan: gillar ni den nya designen och tänket med loggan?

De funktioner som finns på den nuvarande versionen av "Vädret just nu" kommer att stanna kvar, men jag kommer att lägga till en ny funktion. Den kommer att hjälpa mig och även lite dig med (men främst mig, så att jag kan åtgärda eventuella buggar), med att felsöka varför exempelvis webbsidan inte kan hitta ens aktuella position.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Vad menar du med "mer försiktig"?

I mitt fall handlar det om att jag delar med mig av information till dig. Jag kan inte alla detaljer, men det känns som att du får del av min information (läs: lösenord) vilket inte gör mig trygg. När man delar med sig till ett större företag känns det tryggare, även om man givetvis inte på långa vägar kan veta vad de gör med ens information.

Det är absolut inget personligt mot dig eller din applikation, då den verkar vara väldigt gedigen, utan det handlar om att jag inte känner mig trygg med att dela med mig av min information. Motbevisa mig gärna om jag har fel i att du, eller vilken sida som helst som jag delar med mig av mitt Google-konto på, kan använda sig utav min information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

I mitt fall handlar det om att jag delar med mig av information till dig. Jag kan inte alla detaljer, men det känns som att du får del av min information (läs: lösenord) vilket inte gör mig trygg. När man delar med sig till ett större företag känns det tryggare, även om man givetvis inte på långa vägar kan veta vad de gör med ens information.

Det är absolut inget personligt mot dig eller din applikation, då den verkar vara väldigt gedigen, utan det handlar om att jag inte känner mig trygg med att dela med mig av min information. Motbevisa mig gärna om jag har fel i att du, eller vilken sida som helst som jag delar med mig av mitt Google-konto på, kan använda sig utav min information.

När jag testade att ansluta till mitt Facebook-konto genom deras Graph API Explorer-sida, var jag tvungen att läsa igenom vad som skulle skickas till deras server eller något sånt (jag behöver inte göra det nu av någon anledning - kan bero på att jag redan har accepterat det), och därefter godkänna utdelningen av informationen. Detsamma gäller genom Google och andra sociala nätverk (antar jag, men Google och Facebook låter en granska det som delas ut och måste därefter godkänna det, och det är just de 2 sociala nätverken som jag ska ansluta "Vädret just nu" till). Känslig information så som lösenord delas aldrig ut från sociala nätverk till andra webbsidor. Bara synlig information och privat (till exempel e-postadress), men man måste som sagt godkänna vad som delas ut först.

Om jag lägger in ett stöd så att man kan logga in på "Vädret just nu" genom till exempel Facebook, så kommer jag enbart att spara e-postadressen och ens namn (kanske något mer, men inget känsligt). Användarnamnet får ni själva välja vad ni ska ha för något och, om detta går, så kommer lösenordet att vara densamma som till ert konto på exempelvis Facebook, men det sparas inte. Ni kommer dock att kunna ändra lösenordet om ni väljer det, och det är inte förrän då som det sparas till "Vädret just nu"s databas. Alla lösenord som sparas på mina webbsidor, hashas med hjälp av Whirlpool.

Jag ber om ursäkt för eventuell konstig läsning, men jag är lite groogy i dag på grund av trötthet och värmen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

När jag testade att ansluta till mitt Facebook-konto genom deras Graph API Explorer-sida, var jag tvungen att läsa igenom vad som skulle skickas till deras server eller något sånt (jag behöver inte göra det nu av någon anledning - kan bero på att jag redan har accepterat det), och därefter godkänna utdelningen av informationen. Detsamma gäller genom Google och andra sociala nätverk (antar jag, men Google och Facebook låter en granska det som delas ut och måste därefter godkänna det, och det är just de 2 sociala nätverken som jag ska ansluta "Vädret just nu" till). Känslig information så som lösenord delas aldrig ut från sociala nätverk till andra webbsidor. Bara synlig information och privat (till exempel e-postadress), men man måste som sagt godkänna vad som delas ut först.

Om jag lägger in ett stöd så att man kan logga in på "Vädret just nu" genom till exempel Facebook, så kommer jag enbart att spara e-postadressen och ens namn (kanske något mer, men inget känsligt). Användarnamnet får ni själva välja vad ni ska ha för något och, om detta går, så kommer lösenordet att vara densamma som till ert konto på exempelvis Facebook, men det sparas inte. Ni kommer dock att kunna ändra lösenordet om ni väljer det, och det är inte förrän då som det sparas till "Vädret just nu"s databas. Alla lösenord som sparas på mina webbsidor, hashas med hjälp av Whirlpool.

Jag ber om ursäkt för eventuell konstig läsning, men jag är lite groogy i dag på grund av trötthet och värmen.

Det låter helt klart som att du kan dina grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag ber om ursäkt för eventuell konstig läsning, men jag är lite groogy i dag på grund av trötthet och värmen.

Håller med ovanstående talare, men, "på grund av värmen", var bor du? Hawaii? Var +16 och ösregn hela dagen igår, rena vintern

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Håller med ovanstående talare, men, "på grund av värmen", var bor du? Hawaii? Var +16 och ösregn hela dagen igår, rena vintern

Hehe. Ne. Jag bor som tur var inte på Hawaii Jag bor i Skoghall och det är oftast över +22 C i skuggan (över +35 C i solen) med nästan inga moln alls och det är väldigt kvavt. Sola i Karlstad vetdu Jag dricker mycket vatten, men det verkar inte hjälpa sådär jättebra i längden -.-

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

En sak som jag märkte nu när jag gick in på sidan är att den inte verkar ta hänsyn till vilken tidzon man befinner sig i. Jag är i en helt annan zon men klockan visar ändå svensk tid vilket ser ganska förvirrande ut, tex när solen sägs gå upp kl 23:14 Nu förstår jag ju att dom flesta som använder sidan är svenskar men vore ändå nice om den kunde lista ut tidzonen från vilken plats jag befinner mig på. (om man har en annan zon vore det kanske användbart om den skrevs ut oxå, tex om man är på semester)