Permalänk
Medlem

SLI och moderkorts problem

Hej å hå !

Min setup:

OPERATING SYSTEM:
Windows 2.6.1.7601 (Service Pack 1)
CPU TYPE:
Intel® Core™2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz
SYSTEM MEMORY:
2 GB
VIDEO CARD MODEL:
NVIDIA GeForce 9600 GT (x2)
VIDEO CARD MEMORY:
1.24 GB
VIDEO CARD DRIVER:
nvd3dum.dll
DESKTOP RESOLUTION:
1440x900
MOTHERBOARD:
MSI P7N SLI PLATINUM MS-7380

Problemet uppstod igår då jag laddade ner nyaste drivrutinerna från Nvidia till mina grafikkort.

Först så funkade allt fint och allt var frid o fröjd. Men jag märkte att SLI inte var på och körde igång det , skärmen blev svart och jag vart tvungen att reboota. När jag startat upp datorn och skulle kolla om det var på så fick jag bara som svar:"You are not currently using a display attached to an Nvidia GPU". Kollade upp det lite snabbt och det stod att man bara skulle ladda ner och ominstallera drivrutinerna. Allt blev bra igen men SLI är fortfarande inte på. Försökte igen samma resultat men drivrutinera är fortfarande okej.

Märkte sedan att en lite röd lampa lysten i nedre högra hörnet på moderkortet. Laddade ner manualen och skulle kolla vad den indikerade. Men... Det står juh ingenting i manualen om den ;/

http://imageshack.us/photo/my-images/864/p7nsli3si0.jpg/

Jag har skärmen kopplat till NVIDIA GeForce 9600 GT(1)
Men Nvidia kör NVIDIA GeForce 9600 GT(2) som prio 1 i PhysX och försöker jag ändra detta får jag den extremt frustrerande svarta skärmen igen och måste boota om datorn.

Alla tankar och svar är ytters välkomna då jag håller på bryta ihop över denna uråldriga skräphög...