CPU Fläktarna till vattenkylningen ändrar hastighet, låg - hög var ~10e sekund.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

CPU Fläktarna till vattenkylningen ändrar hastighet, låg - hög var ~10e sekund.

Tjo, Har då ett irriterande problem som uppstått för några dagar sedan, CPU Fläktarna till vattenkylningen ändrar ständigt hastighet, går på max i ca 12 sekunder, därefter på låg hastighet i ca 6-7 sekunder, detta slutar aldrig.. det bara fortsätter såhär hela tiden, mycket irriterande.

Jag har kollat i FAN Xpert till mitt Asus moderkort och ser inte att någon av fläktarna verkar ändras ett dugg.
Jag har Fläktkontroll på chassit som styr allt, CPU fläktarna sjunker men de fortsätter att öka, sjunka i hastighet!

Min temp ligger på 25C idle i 4.8 Ghz.. jag har ändrat i FAN Xpert och bios att fläktarna inte ska öka föränn det blir 70 C men de ändrar ständigt hastighet ändå.. mina specifikationer bör stå under min post, hoppas ni har idéer på vad jag kan testa, tack på förhand!

Chassi: CM Storm Stryker.Moderkort: Asus Sabertooth Z77.
Processor: Intel® Core i5-3570K @4.5Ghz+ Corsair H100 push-pull. 23C Idle, 40-45C Full Load. RAM: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB.
Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 670 Windforce 4GB. HDD: Primär: Samsung SSD 840 PROSeries 128GB, Lagring : 2x Western Digital Caviar® Black 1.5TB.