Vad ska man göra? Uppgradera min brors dator eller köpa en ny?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2012

Vad ska man göra? Uppgradera min brors dator eller köpa en ny?

Jag har ett STORT problem... Snälla hjälp mig, det är så att min brors dator är MYCKET bättre än min dator.

Ram: 0,99 Grafikkort: sönder Processor hastighet: 2,7-2,8 Processor: någon Intel processor

Operativsystem: Windows xp Professional och om jag ska uppgradera detta hade jag tänkt uppgradera

Ramen, grafikkortet och opperativsystemet. http://www.komplett.se/k/cart.aspx ska man uppdatera för det priset och är delarna bra? Eller ska man köpa en ny dator för e.v 1000-2000 kr mer? Snälla hjälp! Behöver liksom ALLA tips jag få! Tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kumla
Registrerad
Jul 2008

Hej kundvagnen verkar tom?

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
N.H.K. // STHML
Registrerad
Dec 2010

Kan vara bra att veta vad du har nu tack

• MBPr 15" 1TB • iPhone 6 • Z3c • iPad mini 2g • Audioengine D1 • Grado GS1000s • Shure se215 • B&W P7 • Dual CS 511+505-II • Grado Gold 1/AT95E + Pro-ject Tube Box s • NAS m/ 5820k+12TB WD RED • PS4 •

Bianchi Pista -14 Chrome Ed.

Frågor om externa GPU-lösningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Gam3rPr0:

Jag har ett STORT problem... Snälla hjälp mig, det är så att min brors dator är MYCKET bättre än min dator.

Ram: 0,99 Grafikkort: sönder Processor hastighet: 2,7-2,8 Processor: någon Intel processor

Operativsystem: Windows xp Professional och om jag ska uppgradera detta hade jag tänkt uppgradera

Ramen, grafikkortet och opperativsystemet. http://www.komplett.se/k/cart.aspx ska man uppdatera för det priset och är delarna bra? Eller ska man köpa en ny dator för e.v 1000-2000 kr mer? Snälla hjälp! Behöver liksom ALLA tips jag få! Tacksam för svar!

Om du tittar på din länk så borde du se att det inte funkar att länka så.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2012

Ja! Jag är ledsen för länk adressen!!! Men här kommer en annan länkadress med samma innehåll! hoppas denna funkar bättre! http://www.inet.se/kundvagn/visa/1645734/2012-03-31

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Sep 2006

Den funkat. Ingen ny processor?

Skickades från m.sweclockers.com

Richard aka inkui

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av inkui:

Den funkat. Ingen ny processor?

inkui : jag är väldigt osäker på det! för att processorn är kanske 4-5 år gammal... men vill inte komma över 5000-6000 kr:D

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010

Jag hoppas du vet vilket moderkort du har och att RAM och grafikkort passar till det.
Du bör även ta reda på vad du har för nätaggregat och vilken effekt det ligger på.
Om processorn verkligen är 4-5 år gammal så kommer du troligen få drivrutinsproblem i W7.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höllviken
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Gam3rPr0:

inkui : jag är väldigt osäker på det! för att processorn är kanske 4-5 år gammal... men vill inte komma över 5000-6000 kr:D

För det första. Du har nog ett moderkortet med sockel 775 om den är så gammal med xp som os. Alltså kommer inte dina ram-minnen passa på ditt nuvarande moderkortet. Sen vet jag inte om du har agp lr pci-e port heller, och grafikkortet som du länka kräver pci-e.

Mitt förslag är att du lägger upp fullständiga specifikationer på din nuvarande dator så det blir lättare att hjälpa dig.

Edit: vad ska din bror spela?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Om du ska köpa en helt ny dator så skulle detta paketet inte vara så orimligt för en billig peng: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1645807/swec

| Seagate Barracuda 500gb | Fractal Design Tesla 650W 80+ |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av p0ntn:

För det första. Du har nog ett moderkortet med sockel 775 om den är så gammal med xp som os. Alltså kommer inte dina ram-minnen passa på ditt nuvarande moderkortet. Sen vet jag inte om du har agp lr pci-e port heller, och grafikkortet som du länka kräver pci-e.

Mitt förslag är att du lägger upp fullständiga specifikationer på din nuvarande dator så det blir lättare att hjälpa dig.

Edit: vad ska din bror spela?

Min bror och jag ska spela Skyrim, Battlefield3, World Of Warcraft, Leauge Of Legengs, Apb Reloaded, men vi kräver liksom inte högsta grafik på det, bara datorn inte laggar FÖR mycket.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Lullebulle:

Jag hoppas du vet vilket moderkort du har och att RAM och grafikkort passar till det.
Du bör även ta reda på vad du har för nätaggregat och vilken effekt det ligger på.
Om processorn verkligen är 4-5 år gammal så kommer du troligen få drivrutinsproblem i W7.

Tyvärr vet jag inte det Men jag ska nog kolla upp det LITE noggrannare om ett tag