vatten hjälp!var ska jag har T-kopplingen

Permalänk
Medlem

vatten hjälp!var ska jag har T-kopplingen

hej
jag ska vattenkyla min dator men pga platsbrist kan jag inte ha en reservoar så jag tänkte skaffa mej en T-koppling men eftersom jag är ny till vattenkylning och kan jag inte så mycket och behöver era hjälp. så kan någon snäll rita på en av de bilderna vart jag ska ha T-kopplingen

här kommer det lite bilder

pumpen ska fästas lite lägre

så här har jag tänkt mej

ni får ändra och loopet och så
undrar ni något så bara fråga

en bild på T-koppling(t line)

Permalänk
Medlem

Du måste sätta den på slangen som pumpen drar in vattnet från.

Permalänk
Medlem

platsbrist?! du har ju mer plats än vad du behöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Du måste sätta den på slangen som pumpen drar in vattnet från.

kan inte du rita det på en av bilderna, skulle vara jättetacksam

Skrivet av pokelia:

platsbrist?! du har ju mer plats än vad du behöver

nej tro mej, det är bara en bild, men irl så är det jättetrångt(enligt mej) och hårddiskarna och nätagget finns ju inte med på bilden och sen är mitt nätagg inte modulär, så jag måste gömma kablarna bakom radiatorn(kolla mitt galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

kan inte du rita det på en av bilderna, skulle vara jättetacksam

På slangen som går till "inlet" till pumpen. Den måste sitta så att vatten kan rinna direkt ner till pumpen medans du fyller den för första gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

På slangen som går till "inlet" till pumpen. Den måste sitta så att vatten kan rinna direkt ner till pumpen medans du fyller den för första gången.

http://specialtech.co.uk/spshop/files/detail1/ek/ek-dcp-4_0_2...

skulle det funka så här?det bör den göra

vad ska jag ha i slutet av slangen? finns det någon nippel som man kan öppna och stänga* för att fylla systemet med vatten?

Permalänk
Medlem

inte så insatt i det här med vattenkylning men ska nog prova på det vid nästa build. Men varför ska man ha en T-koppling? Vattenkylning är väl endå ett slutet system?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

inte så insatt i det här med vattenkylning men ska nog prova på det vid nästa build. Men varför ska man ha en T-koppling? Vattenkylning är väl endå ett slutet system?

vill du inte ha en reservoar så måste du fylla på och tömma systemet på någt sätt

Permalänk
Medlem

förresten vet någon vart jag kan få tag på den nippeln som man kan i slutet av slangen? en som man kan skruva ut och in