Permalänk
Medlem
Skrivet av sorkan:

Jo de var nå sånt jag läste om Feser One. coolingstuff har ju bara nå konstiga Mayhem vätskor http://coolingstuff.se/p/575/mayhems-aurora-nebula-blue t ex, inte de där små flaskorna du länkade, står t o m att vätskorna dom har endast ska användas om man vill visa upp sin dator pga att de samlar partiklar.

Hur är de med Phobyas vätskor? Såg att inet hade dom också.

Phobyas vätskor är inget jag känner till. Enligt mig är Mayhems den enda vätskan / tillsatsen jag kan tänka mig, de är även en av de få som oftast "hyllas" på olika forum.

Mayhems Aurora är inget man bör använda permanent nej. De är mest som sagt för tillfälliga "show" byggen.

Om du tänkt beställa något från Aquatuning har de väldigt många olika vätskor. De kan även vara billigare på en del saker mot t.ex. Coolingstuff ibland, bara och kolla på någon valutaomvandlingssida som valuta.se. Frakten verkar alltid gå på max 50kr därifrån.

Skrivet av sorkan:

Egentligen borde de ju inte ge nånting att ha färgad slang + färgad vätska, man lär väl ändå inte se vätskan genom slangen bara reservoaren.

Precis, om man har färgade slangar är en färgad vätska också lite onödig, om man inte vill ha färgat vatten i reservoaren också.

Om du vill vanligt vatten måste du skaffa "demineraliserat" "destillerat" eller "batterivatten". Sedan är det rekommenderar att du använder någon sorts antialg-medel. Det finns t.ex. Fesers samt Mayhems hos Coolingstuff. Mayhems verkar räcka till mer vatten enligt specifikationerna.

Om du vill ha färgat skaffar du antingen en färdigblandad vätska, (Det går också att få en genomskinlig som redan har anti alg medel i sig.) Eller så skaffar du en mindre flaska färgmedel samt antialgmedel för att droppa i destillerat vatten. T.ex. en 10ml färgtillsats från Mayhems räcker för mig till 10+ liter vätska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Phobyas vätskor är inget jag känner till. Enligt mig är Mayhems den enda vätskan / tillsatsen jag kan tänka mig, de är även en av de få som oftast "hyllas" på olika forum.

Mayhems Aurora är inget man bör använda permanent nej. De är mest som sagt för tillfälliga "show" byggen.

Om du tänkt beställa något från Aquatuning har de väldigt många olika vätskor. De kan även vara billigare på en del saker mot t.ex. Coolingstuff ibland, bara och kolla på någon valutaomvandlingssida som valuta.se. Frakten verkar alltid gå på max 50kr därifrån.

Precis, om man har färgade slangar är en färgad vätska också lite onödig, om man inte vill ha färgat vatten i reservoaren också.

Om du vill vanligt vatten måste du skaffa "demineraliserat" "destillerat" eller "batterivatten". Sedan är det rekommenderar att du använder någon sorts antialg-medel. Det finns t.ex. Fesers samt Mayhems hos Coolingstuff. Mayhems verkar räcka till mer vatten enligt specifikationerna.

Om du vill ha färgat skaffar du antingen en färdigblandad vätska, (Det går också att få en genomskinlig so
m redan har anti alg medel i sig.) Eller så skaffar du en mindre flaska färgmedel samt antialgmedel för att droppa i destillerat vatten. T.ex. en 10ml färgtillsats från Mayhems räcker för mig till 10+ liter vätska.

Känns som att om man ska ha färgade slangar ska man vara helt säker på vilken färg man ska ha, då de är mycket jobbigare att byta slängar än vätska känns det som...

Inte säkert jag behöver beställa nånting från Aquatuning då Coolingstuff verkar ha allting, känns enklare att beställa allt på samma ställe också även om vissa saker är billigare.

Blir ett 800d förresten, funderar på blått lyse o slangar då exakt alla har rött...

Visa signatur

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |

Permalänk
Medlem

Noctua NF-F12PWM eller Schyte Gentle Typhoon 1450 till radiatorn? Fläktkontroll kommer användas

Visa signatur

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |

Permalänk
Medlem

Funderat över en sak angående pumpen jag beställt Swiftech MCP35x, den är ju PWM styrd och jag antar att den bara känner av hur varm cpun är? Hur lblir de me grafikkorten då? Och kan man koppla in den till en fläktkontroll eller fungerar PWM styrningen så pass bra att det inte behövs?

Och skulle de funka att koppla såhär:

Visa signatur

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |

Permalänk

vattenkylningen på grafikkorten är så effektiv att det räcker med att cpu tempen styr pumpen. Ladda bara ner asus fan xpert för att styra det för moderkortet gör inte ett så bra jobb oftast och pumpen varvar upp och ner vilket ger ett störigt ljud.

Det blir snyggast att koppla så, om du mot förmodan skulle komma upp i max temp innan du kommer upp i max volt på cpu så kan du köra res->pump->cpu->gpux2->rad och det sjunker nog någon grad

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorkan:

Det har du rätt i, kör på en sådan istället.

Hittar du MCP35X i lager någonstans?

Verkar vara slut i hela Europa!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

vattenkylningen på grafikkorten är så effektiv att det räcker med att cpu tempen styr pumpen. Ladda bara ner asus fan xpert för att styra det för moderkortet gör inte ett så bra jobb oftast och pumpen varvar upp och ner vilket ger ett störigt ljud.

Det blir snyggast att koppla så, om du mot förmodan skulle komma upp i max temp innan du kommer upp i max volt på cpu så kan du köra res->pump->cpu->gpux2->rad och det sjunker nog någon grad

Aha coolt, jo de ska jag göra.

Testar att koppla så då, får väl koppla om om de blir för varmt som du säger.

Skrivet av davyp3:

Hittar du MCP35X i lager någonstans?

Verkar vara slut i hela Europa!

Njaeaea, beställde från coolingstuff, fanns dock inte i lager men jag antar att han kommer ta hem den

Visa signatur

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorkan:

Njaeaea, beställde från coolingstuff, fanns dock inte i lager men jag antar att han kommer ta hem den

Ja, men det verkar ta lång tid.

Fick precis svar från Swiftechs support:

Hello Davyp3,
Where are you located? We are backordered on the MCP35X-BK but we have
just partial-shipped this pump to our US resellers like:

Sidewinder computers
FrozenCPU
PerformancePCS
Jab-Tech

As well as to our reseller in Europe, www.bacata.net .

Regards,
Michelle

Swiftech
151 West Victoria St.
Long Beach, CA 90805
Phone 310-7630336
Fax 310-7637095

www.swiftech.com

Dold text

Men på den där www.bacata.net får man ju inte så mycket till bra sidor att beställa ifrån direkt.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Ja, men det verkar ta lång tid.

Fick precis svar från Swiftechs support:

Hello Davyp3,
Where are you located? We are backordered on the MCP35X-BK but we have
just partial-shipped this pump to our US resellers like:

Sidewinder computers
FrozenCPU
PerformancePCS
Jab-Tech

As well as to our reseller in Europe, www.bacata.net .

Regards,
Michelle

Swiftech
151 West Victoria St.
Long Beach, CA 90805
Phone 310-7630336
Fax 310-7637095

www.swiftech.com

Dold text

Men på den där www.bacata.net får man ju inte så mycket till bra sidor att beställa ifrån direkt.

Åhfan =| ser ut som de blir till att få vänta på grejerna ett tag då,...

Visa signatur

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |