Centrify GPO:er för Mac OS X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Centrify GPO:er för Mac OS X

Är det någon som har erfarenheter av detta?

Då det idag blir fler och fler MAC:ar ute i produktionen har jag börjat snegla på något som skulle kunna möjliggöra en närmare integration till AD domäner än det som Apple & MS själva erbjuder, och fick då höra om Centrify som täcker upp mycket av det gap som lämnats på området kring GPO:er.
Innan jag lägger energi på någon utvärdering tänkte jag bara höra om någon testat detta, fungerade det bra, va det skit, har ni andra förslag på liknande mjukvara (inte nödvändigtvis på området GPO:er, men som kan vara värt att kika på om jag vill börja introducera MAC:ar i en blandad domänmiljö).
Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
TÄBY
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av PirateKensai:

Är det någon som har erfarenheter av detta?

Absolut, fungerar kanon i en blandad miljö och man kan styra startsida i webläsaren o.s.v. till alla användares stora glädje.
Vi kör linux och mac blandat i vårt AD med Centrify, vilken är en av de stora i detta område. Kolla även in deras nya mobila produkter.

i7700k|Asus Z270i|EVGA 1080ti Hybrid SC2|16 GB|2x512 GB M2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Mindfighter:

Absolut, fungerar kanon i en blandad miljö och man kan styra startsida i webläsaren o.s.v. till alla användares stora glädje.
Vi kör linux och mac blandat i vårt AD med Centrify, vilken är en av de stora i detta område. Kolla även in deras nya mobila produkter.

Hur ser det ut med säkerhets-GPO:er?
Jag skulle främst vara intresserad av viss nedlåsning på klientsidan, samt att automatiskt installera och välja standardskrivare beroende på OU.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
TÄBY
Registrerad
Maj 2005

Du har stöd för en hel del från start, lite mer ovanliga saker kan man få scripta istället,
så är man inte nöjd med de saker som följer med från början (bakgrundsbild, brandväggsinställningar och alla vanliga inställningar är inga problem) så bör man ha bra kunskap om Mac som plattform, har man det så kan du styra precis allt du kan tänkas vilja styra.

Kör du DFS i windowsdomänen för hemkataloger t.ex. så kan jag rekommendera att komplementera med ExtremeZ-IP.

i7700k|Asus Z270i|EVGA 1080ti Hybrid SC2|16 GB|2x512 GB M2