vart köpa 15,4" touchscreen/panel(digitizer?)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

vart köpa 15,4" touchscreen/panel(digitizer?)

Raderat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2003
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö/staffanstorp
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av RazerBlader:

Tack för länken dock var det inte intressant vid den prisklassen med tanke på att de är resistiva displayer och inte kapacitiva

Står att dem har andra sorter:

Touchscreen kit

Observera att dessa märken och modeller endast är ett axplock av de typer som finns i ICD:s sortiment. Vi har touchscreen element från 5,6" upp till 32". Vi har även alla större touchscreensteknologier i sortimentet (resistive 4 och 5 tråd, kapasitiv, IR och SAW). Letar Ni efter andra typer så kan Ni kontakta oss på info@icd.se för prisuppgift eller mera information.

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010

Jag är också lite sugen på touchscreen. Fast jag har tänkt att bygga en enkel lösning på en stationär dator. Kan någon förklara skillnaden mellan Resistiv och Kapacitiv touchscreen?

Ska man köpa en skärm som redan har touchscreen eller ska man plocka ihop något med en gammal dator skärm som man har liggandeS?

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2003
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av 19KeVVa93:

Jag är också lite sugen på touchscreen. Fast jag har tänkt att bygga en enkel lösning på en stationär dator. Kan någon förklara skillnaden mellan Resistiv och Kapacitiv touchscreen?

Ska man köpa en skärm som redan har touchscreen eller ska man plocka ihop något med en gammal dator skärm som man har liggandeS?

Om du inte orkar googla/wikipedia så är den lätta förklaringen: En resistiv skärm kräver ett fysiskt tryck för att registrera din rörelse/klick (Precis som dom första touch telefonerna). En kapacitiv är precis som nya touch mobiler, Hur känslig som helst och kräver bar en försiktig kontakt med finger etc.
Dom kapacitiva brukar även oftare ha flerfingers stöd:)
Kapacitiv är självklart att föredra.

Acer Predator I17 hemma. Lenovo W540 i jobbet. DJI Phantom 3 i luften.
Samsung Galaxy S7 edge i handen. Fru och 2 barn i hjärtat.