Permalänk
Medlem

HP 2311x hjälp med HDMI

Hejsan har en HP 2311x som är full HD upp till 1080P. Problemet är att den verkar inte gå över till HDMI fast HD sladden sitter bara i. När jag stänger av o sätter på skärmen så står det HDMI - No signal men DVI står det DVI - Activated. Och en grön pil som pekar bara på DVI. När jag går in på skärmens inställningar o slår om till HDMI så står det HDMI - Activated DVI - activated har satt default source till HDMI o Auto-Switch on. Men när jag gör denna skärm inställning från skärmen så pekar denna pil fortfarande på DVI men inte HDMI.

Har varit inne på nvidias kontroll panel o ändrat till HDMI där kan tillägga att det är ett Nvidia Geforce 440GT. Jo när jag ställer in till HDMI där vid upplösning så går han bara tillbaka. Jag har senaste drivrutiner till grafikkortet och har 4 olika bilder här som kan vara till hjälp.

Här är när jag själv slår över till HDMI från skärmen men när jag återgår till inställningarna igen så visas DVI igen men där visar han att signal found på bägge.

Här är när jag stänger av o sätter på skärmen då står det no signal.

Här är från Nvdias kontroll panel men när jag väljer HDMI där så går den tillbaka till 1920 x 1080 (PC inbyggd)

Här visas det att bägge är HDMI kapabla.

Så varför vill han inte slå över till HDMI?

Permalänk
Medlem

Ingen som vet?