Skärmen blir automatiskt mörk i mörk bakgrund!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Skärmen blir automatiskt mörk i mörk bakgrund!

Hej, Är riktigt less på det som min skärm håller på med, enda sedan jag bytte processor tror jag det var, laddade hem nya drivisar till grafikkortet i samma veva så kan vara det också... Men som sagt är riktigt less på att när jag spelar ett spel där det är lite mörkare så gör skärmen så det blir dubbelt så mörkare, tänk er minecraft på natten hur det blir då... Någon som vet hur jag fixar detta?

Edit: Jag har ett Gtx 580

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Borde vara skärmens dynamiska kontrast som spökar, slå av den bara, görs alltså på skärmen, datorn i övrigt bör inte vara inblandad

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av ggustavsson:

Borde vara skärmens dynamiska kontrast som spökar, slå av den bara, görs alltså på skärmen, datorn i övrigt bör inte vara inblandad

Vart hittar jag dom alternativen?

Edit: tog ett tag innan jag förstod att det skulle göras men menyn för skärmen och knapparna på sidan hehe. Tack för hjälpen!