Tips på 23/24" skärm (gärna 1200p) med hyfsade betrakningsvinklar?

Permalänk
Medlem

Tips på 23/24" skärm (gärna 1200p) med hyfsade betrakningsvinklar?

Jag söker en skärm àla 23/24" (helst 24) med en upplösning på minst 1080p (helst 1200p, men det kan bli lite för dyrt) och som innehar hyfsade betrakningsvinklar. Jag är medveten om att TN-paneler ofta har usla sådana, men tanken är att skärmen "bara" ska vinklas ca 45°. Tänker mig att den ska sitta fast på väggen ovanför min nuvarande 24" àla 1200p. Ja, den är en IPS.

Hade tänkt mig ca 1500 kr, men då det i princip bara är BenQ som finns i denna prisklass, och de är i princip skit (rätta mig gärna här), så kan jag tänka mig att gå upp till 2000 kr. Men det är samtidigt "bara" en "off-skärm" som ska användas för diverse övervakningsprogram, samt lite andra saker till en simulering.

Förslag?

Jag har hittat denna som verkar ganska intressant. Bra omdömen på Prisjakt också.

Permalänk

LG hade en E-IPS i de pris spannet du söker

Edit: http://www.inet.se/produkt/2204698/lg-23-tft-ips236v-pn-ips-p...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Denna var det!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Ja, den verkar ha fått bra omdömen. Annars så finns alltid Dells 23"are. Ett säkert kort. Har storebrodern.

Permalänk
Medlem

Benq EW2420
LG IPS236V
LG IPS231P

Dessa är intressanta kandidater, åsikter?

Vad tror vi om detta väggfäste?

Permalänk
Medlem

Okej, nedan följer de slutgiltiga kandidaterna:

Dell UltraSharp U2312HM - äger storebrodern, så är ett säkert kort.
LG IPS231P - bra omdömen.
LG IPS236V - bra omdömen även här.

Vad säger ni? Vilken skulle ni ha valt? Någon som äger någon av dessa?

Permalänk

Den sista LG-skärmen har fast stativ, skulle aldrig valt en sån skärm när det finns alternativ.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12145047']Den sista LG-skärmen har fast stativ, skulle aldrig valt en sån skärm när det finns alternativ.

Ska monteras på vägg, menar du att stativet vill vara med då?

Permalänk
Medlem

DELL U2312HM

Permalänk
Skrivet av borgona:

Ska monteras på vägg, menar du att stativet vill vara med då?

Ah, där ser man vad man hade upptäckt om man läst ordentligt.
Det bästa är väl att välja någon som matchar dina andra skärmar någorlunda utseendemässigt?
MVA har fördelen med bättre svärta men det känns bortkastat när du bara ska köra diverse program i bakgrunden, då borde bra betraktningsvinklar ha mkt högre prioritet (alltså IPS).

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12145114']Ah, där ser man vad man hade upptäckt om man läst ordentligt.
Det bästa är väl att välja någon som matchar dina andra skärmar någorlunda utseendemässigt?
MVA har fördelen med bättre svärta men det känns bortkastat när du bara ska köra diverse program i bakgrunden, då borde bra betraktningsvinklar ha mkt högre prioritet (alltså IPS).

Jo, därav Dellen.

Permalänk
Medlem

Bästa köpet jag någonsin gjort är min LG W2363W. Riktigt bra betraktningsvinklar för att vara TN och matt panel som knappt reflekterar om man lyser på den med ficklampa. 120Hz. Tror den har slutat säljas i butik men den kostade 1999:- innan den utgick. Du borde kunna hitta en begagnad för 1000-1500:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk

Fasen också, jag står också i valet mellan IPS236 & U2312HM.. Vad är skillnaden som någon ovetande som mig missar, är någon av dem faktiskt bättre än den andra? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

[SPOILER]Bästa köpet jag någonsin gjort är min LG W2363W. Riktigt bra betraktningsvinklar för att vara TN och matt panel som knappt reflekterar om man lyser på den med ficklampa. 120Hz. Tror den har slutat säljas i butik men den kostade 1999:- innan den utgick. Du borde kunna hitta en begagnad för 1000-1500:-

Skickades från m.sweclockers.com

[/SPOILER]Enligt egen policy köper jag ej begagnade varor.

Skrivet av Oneinalifetime:

[SPOILER]Fasen också, jag står också i valet mellan IPS236 & U2312HM.. Vad är skillnaden som någon ovetande som mig missar, är någon av dem faktiskt bättre än den andra? :/

[/SPOILER]Kan som tidigare nämnt av egen erfarenhet konstatera att Dell har gjort ett mycket bra jobb med storebrodern (U2412M), så 23"aren är med största sannolikhet ett säkert kort. Ska själv skaffa den som "off-skärm".

Permalänk
Skrivet av borgona:

[/SPOILER]Enligt egen policy köper jag ej begagnade varor.

[/SPOILER]Kan som tidigare nämnt av egen erfarenhet konstatera att Dell har gjort ett mycket bra jobb med storebrodern (U2412M), så 23"aren är med största sannolikhet ett säkert kort. Ska själv skaffa den som "off-skärm".

"off-skärm"? haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

"off-skärm"? haha

Ett fullkomligt genomtänkt och seriöst ordval. Antar att du tänker på att "off" betyder "av"?