Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Hjälp med köp av tv.

Hej! Håller på att tapetsera om sovrummet. Ska även möblera om vilket gör att jag kan få in en tv där.

Avståndet mellan sittplatsen och tv:n kommer vara ungefär 2.5m. Storlek på tv:n som jag tänkt mig är minst 37" men jag vet inte hur stor man bör ha.
Jag har heller ingen koll på om det är värt att köpa en tv med 100hz eller om 50hz fortfarande ger en mjuk bild.
Tv:n kommer användas till att se på film genom datorn. Både i 1080p och 720p men även i sämre upplösningar. Kommer även använda den till att surfa lite på och förmodligen spela lite olika xbox-spel på, mestadels fifa.

Jag vill ha en så bra och mjuk bild som möjligt.

Min budget ligger på runt 5k. Skulle kunna sträcka mig till 5.5 men helst inte över det.
Alla förslag är välkomna, motivera gärna.

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2012

Hej! Vi har köpt en tv för ett halvår sedan tror jag, Och vi köpte en smal tv LCD eller vad dom heter. Har ni möjligen hemma bio system ? För ljudet är kasst men tv'n är bra allt utom ljudet! Vi kan surfa och kolla på det i HD (1080/720) utan problem. Kanske lite dyrt men. Vi har en 46 tum, Kostade 9 tusen totalt för vi fick köpa ett surrondsystem för ljudet va så kasst, Det va som om man satt i en plåtburk.

Kanske inte låter så bra men! Det är ju iallafall något Lycka till

MvH