Permalänk

corsair h80 idle - load temperaturer

Hejsan
MIsstänker att jag har monterat min h80 lite dåligt. Rumstempen ligger väl på 22-23 grader gissningsvis och enl coretemp "hoppar" mina temps på kärnorna innan de "stabiliseras" på ca 42°. Kör pumpen på low och med prime95 går ena kärnan upp till ca58° å sen nedstigande å lägsta på typ 48°. Tycker det verkar vara helt ok load temps men det diffar mycket mellan kärnorna å hög idletemp. Är detta normalt eller bör jag kanske montera om den?

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

Pumpen på low, kanske borde testa medium? mina temps ligger nog 5-10 grader under dina, med en annan prolle iofs I-7 950 men annars verkar det ju funka tempen brukar stiga lite innan H-80 fångar upp så att säga och sänker tillbaka neråt, funkar ypperligt, men testa och öka till medium tror jag vore en bra ide

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Kör pumpen på lite mer än Low,
Sen är tempsen lite över normala med samma setup, men kan vara för du kör den på low.:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk

ok tycker den är tyst å fin på low så därför jag kört den på det hela tiden. Tror dock att jag har lite luft i systemet för den knorrar lite som en hårddisk. Ska kolla den i morgon när man är ledig tänkte jag, läste om folk som vält burken tillfälligt och fått bort bubblorna så och kanske sänker man tempen lite då också?

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk

Kan vara pumpen som låter också. Men det med luft låter som en bra gissning också. Testa det, kanske hjälper någon C i load:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!