Problem med hdd - WD caviar black 3.5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Problem med hdd - WD caviar black 3.5

info om produkt. Western Digital Caviar® Black 1TB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5", Dual processor.

Well well. nu äre så att jag har en disk som lagring. men den spökar runt lite åt mig. helt plötsligt typ slutar den att användas. jag kör musik å diverse spel på den. så när jag spelar skyrim och lyssnar på spotify så kan både musiken och spelet sluta i runt 10-30 sec. och gå på som vanligt,
är det någon konstig inställning som fuckar med mig eller något, jag har även prövat att stänga av disk viloläge med det hjälper inte något.

Tack i förhand.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
QuakeNet
Registrerad
Jul 2001

Om du skriver "eventvwr.msc" i "kör", ser du något där som kan indikera vart problemet ligger?

Jag skulle:
- Dubbelkolla kablar
- Uppdatera kontroller/chipset-drivrutiner

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today :: Nytt serverrum
WS: Asus P9X79 :: Core i7 3820 :: 32 GB RAM :: Samsung 830 256 GB :: 2x Intel 910 400 GB PCIE :: PNY Geforce GTX 970 XLR8 :: Gigabyte Odin GT 800W :: 2x Samsung Syncmaster S27A950D
NAS: SuperMicro X10-SLM-F :: Core i3 4130T :: 24 GB Kingston ECC :: Ri-Vier RVS2-06A 12Bay 2U :: IBM M1015 (IT) :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+ ::

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

problem fixat

nu va de så att det var ett bra tag sen jag postade detta man jag lyckades lösa problemet.

grejjen var den at han som byggde ihop datorn åt mig hade kopplat in den fel i moderkortet

(ska finnas uttag som kräver mer ström eller vad det nu är) ursäkta min inkompitent men han hade satt det i samma uttag som man brukar sätta ssd. och problemet löstes när jag flyttade uttag till ett annat