Köpråd: Bildskärm 27 tum under 4000 kr

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Köpråd: Bildskärm 27 tum under 4000 kr

Hejsan!

Sist jag köpte skärm la jag ut några hundralappar på en 22 tims PB skärm, som har hållt bra men som ser ut som om en tomte lyser upp bilden på ett gammal halvdassigt segel med en projektor från 80talet.

Tänkte byta upp mig och vara lite seriösare. Får man nått för 4000 (läs 3 till 4 tusen) på 27 tums marknaden?

Hej hopp. Snopp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Blekinge
Registrerad
Jun 2007

Köpte en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=856956 för nån vecka sen, GRMYT nöjd! Även att det skiljer några hundralappar.

Mobo ASUS Maximus VIII Ranger Minnen Corsair VENGEANCE 16GB DDR4 CPU i5 6600K GPU ASUS GeForce GTX 970 Strix SSD Samsung EVO 850 Kylning Corsair H110i GTX Skärm Samsung S27A950D Chassi Fractal Design Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Har kollat på dessa, och även dess billigare motsvarighet som är en tusenlapp billigare. Skulle gärna lägga pengarna på en skärm i just den prisgruppen men jag ska köpa massa andra leksaker utöver skärm, så den kan inte kosta mer än 4000 tyvärr. Finns så jäkla många skärmar så man vet ju inte vilka som är bra och vilka som är en risig kopia som har potatispapper som skärm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2006
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009

uhm kanske denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=945924 , har dock aldrig sett en MVA panel i verkligheten.

Personligen så tycker jag att upplösningen 1920x1080 är för litet för en 27", men jag vet ju inte hur långt ifrån du ska sitta

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

En skärm som går att vrida till porträttläge är väldigt uppskattat, inget krav dock.

1440p skärmar är också väldigt intressant, men frågan är ju vart dessa börjar i pris?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av fagballs:

En skärm som går att vrida till porträttläge är väldigt uppskattat, inget krav dock.

1440p skärmar är också väldigt intressant, men frågan är ju vart dessa börjar i pris?

Jag tror att dem börjar vid 5000-5,500 för 27".

Annars så ser den som Dreas89 länkar till, helt okej ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av fagballs:

Kolla min länk, finns flera med Pivotfunktion som du söker.

Kolla igenom den tråden, tror starkt på att du hittar din nya skärm där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Om man bara ska ha skärmen för att kolla film på och använda som utsträckt skrivbord borde ju en 1080p funka bra tycker man.