Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Problem med livestream i HD.

Hej

Jag har ett problem, det är när jag ska kolla på livestreams i HD kvalité. Det blir bara grönt o hoppar runt (väldigt laggigt). Jag har uteslutet internet problemet eftersom att jag har en skol-laptop som klarar av livestreamen på HD, lysande. Så jag är lite förvirrad utav vad som leder till problemet och hur jag ska lösa det :S.

Specs på min nuvarande dator (ifall det hjälper). Snälla hjälp mig :>. 360p funkar förresten och jag kan kolla på HD på t.ex youtube.

OPERATING SYSTEM:Windows 2.6.1.7601 (Service Pack 1)

CPU TYPE:Intel® Core™ i7 CPU 920 @ 2.67GHzCPU SPEED:2.69 GHz

SYSTEM MEMORY:3.99 GB

VIDEO CARD MODEL:ATI Radeon HD 5800 Series

VIDEO CARD MEMORY:2.73 GB

VIDEO CARD DRIVER: atiu9pag.dll

DESKTOP RESOLUTION:1920x1080

HARD DISK SIZE:931.41 GB

HARD DISK FREE SPACE:272.88 GB (29%)

DOWNLOAD SPEED:1.42 MB/s (11.9 mbps)

P.S jag visste inte vart tråden skulle ligga :>

Edit: Nu gick allt åt skogen, när jag starta upp datorn idag så blev det dåligt upplösningen. 1400x1050 (jag brukar köra max) och den säger default monitor. Jag kan inte höja den, utan den är max. Sen säger windows jag har en updatering på grafik-kortet men den misslyckas hela tiden att ladda ner. Samt så säger catalyst control center att det är något fel men när jag trycker reset händer inget..

Snabb hjälp ngn? :>

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010

Testat att uppdatera drivrutiner etc etc (ominstallera om det är så oxå) din dator klarar att spela upp HD stream så det ska funka bra.

NCASE| 6700k | Z170 Impact | 2x8GB Platinum | 1080TI GAMING X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av trisse23:

Testat att uppdatera drivrutiner etc etc (ominstallera om det är så oxå) din dator klarar att spela upp HD stream så det ska funka bra.

Updaterade mitt grafik-kort. Det funkar nu tror jag. Tack så mycket

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av trisse23:

Nu gick allt åt skogen, när jag starta upp datorn idag så blev det dåligt upplösningen. 1400x1050 (jag brukar köra max) och den säger default monitor. Jag kan inte höja den, utan den är max. Sen säger windows jag har en updatering på grafik-kortet men den misslyckas hela tiden att ladda ner. Samt så säger catalyst control center att det är något fel men när jag trycker reset händer inget..

Snabb hjälp ngn? :>