Permalänk

Konstiga temps HWM monitor

hej

jag har under dagen spelat battlefield 3 i ett antal timmar för att kolla processorns temp under spelande och hamnade på 75c och det kändes troligt eftersom att det visades samma i alla temp program, men just i HWM monitor kan man se massor av andra temps och där fick jag syn på de olika TEMPIN 0,1 och 2 och nu undrar jag vad de olika representerar för platser på moderkortet samt om de är trovärdiga? jag kände på alla kylflänsar på moderkortet och de var ganska så varma kändes som att hålla på heatpipen på grafikkortet.

är tempen realistisk och i så fall vad ska jag göra för att lösa värmeproblemet kom med förslag!

jag vet att processorns rek är 62c men det är roligt att klocka

EDIT: glömde bild och dator står i singn

Mvh Erik

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av alakabambam:

hej

jag har under dagen spelat battlefield 3 i ett antal timmar för att kolla processorns temp under spelande och hamnade på 75c och det kändes troligt eftersom att det visades samma i alla temp program, men just i HWM monitor kan man se massor av andra temps och där fick jag syn på de olika TEMPIN 0,1 och 2 och nu undrar jag vad de olika representerar för platser på moderkortet samt om de är trovärdiga? jag kände på alla kylflänsar på moderkortet och de var ganska så varma kändes som att hålla på heatpipen på grafikkortet.http://img16.imageshack.us/img16/6817/hwmmonitor.png

är tempen realistisk och i så fall vad ska jag göra för att lösa värmeproblemet kom med förslag!

jag vet att processorns rek är 62c men det är roligt att klocka

EDIT: glömde bild och dator står i singn

Mvh Erik

går inte att lite på tempen till 100% program visar när du klockat:P
men kanske kan va bra att nämna vad du har för kylare om man ska kunna göra en uppskattning om temperaturerna verkar rimliga
Men det är möjligt att dina temps kan stämma, inte för det är så troligt men inget är omöjligt Men du får ha en duktigt kass kylare om du får så höga temps, sen notera att det står att CPU volten varit uppe på över 3v vilket INTE stämmer, så antagligen driver HW monitor med dig.
Testa med AMD overdrive, det visar rätt för mig medans alla andra program visar temps som är helt åt hellvete..

EDIT: TEMPIN1 ska va tempen på CPU(socket) på moderkortet. så den är i stort sett samma som CPU temp de andra 2 har jag inte redit koll på :/
kanske ngn annan har bättre koll på vad dom är

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Inaktiv

Vet att nån är syd/nord bryggan. Eller om båda två visar syd respektive nordbryggan.

Permalänk
Skrivet av Solding:

går inte att lite på tempen till 100% program visar när du klockat:P
men kanske kan va bra att nämna vad du har för kylare om man ska kunna göra en uppskattning om temperaturerna verkar rimliga
Men det är möjligt att dina temps kan stämma, inte för det är så troligt men inget är omöjligt Men du får ha en duktigt kass kylare om du får så höga temps, sen notera att det står att CPU volten varit uppe på över 3v vilket INTE stämmer, så antagligen driver HW monitor med dig.
Testa med AMD overdrive, det visar rätt för mig medans alla andra program visar temps som är helt åt hellvete..

EDIT: TEMPIN1 ska va tempen på CPU(socket) på moderkortet. så den är i stort sett samma som CPU temp de andra 2 har jag inte redit koll på :/
kanske ngn annan har bättre koll på vad dom är

jag använder en cooler master hyper 212 plus det är en budget kylare. fast tempin är väll tempen på moderkortet vad jag kan förstå. jag själv tror att den som visar 94c är fel fast de andra kan nog stämma

vet du om det finns vattenblock till mitt moderkort? jag har bara hittat till ud7 men vet inte om den skulle passa.

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av alakabambam:

jag använder en cooler master hyper 212 plus det är en budget kylare. fast tempin är väll tempen på moderkortet vad jag kan förstå. jag själv tror att den som visar 94c är fel fast de andra kan nog stämma

vet du om det finns vattenblock till mitt moderkort? jag har bara hittat till ud7 men vet inte om den skulle passa.

här är ett kitt med block, dock passar bara 2 st av dom på moderkortet. ska själv beställa det sen

EDIT: South bridge vattenblock är det som inte passar, dock så brukar den inte bli så varm ändå

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

här är ett kitt med block, dock passar bara 2 st av dom på moderkortet. ska själv beställa det sen

EDIT: South bridge vattenblock är det som inte passar, dock så brukar den inte bli så varm ändå

tack så mycket blir nog att införskaffa vattenkylning då http://www.inet.se/kundvagn/visa/1695267/2012-04-15

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb