Funnit fel i MemTest, Vad ska jag göra nu?

Permalänk
Medlem

Funnit fel i MemTest, Vad ska jag göra nu?

Hej!

Jag har sedan igår haft problem med min dator.

Allt började med att den startade att frysa varannan minut ungefär, jag fick felmeddelanden om att den inte kunde allokera minne och inte skriva minne på vissa positioner (som jag inte kommer ihåg exakt).
Har kollat hårddiskarna och virussökt, inga problem.

Körde MemTest med bara ett av mina Corsair Vengeance (i signaturen) och MemTest fann ett fel.
Jag vet inte vad jag ska göra nu, mailade Inet.se som jag köpt ifrån för att se vad dom säger men om ni kan tipsa mig om saker jag kan göra för att se om minnena är fysiskt kassa så skulle det uppskattas!

EDIT: Och ja, innan detta problemet så har datorn strulat med att den inte startar ibland. Den börjar pumpa ström men sen bara dör den, sen har jag fått dra ur lite grejer och starta igen.. då har den funkat sen. Fast inget sammanhängande mönster, bara completely random. Kan detta ha med minnet att göra?

Visa signatur

Specs: Ryzen 3600XT, 16gb Corsair Vengeance DDR4 3200MHz, GTX 1080 Founders Edition

Permalänk
Medlem

Det är bara att skicka till Inet så byter dom ut mot nya. får du fel i memtest räcker det för att dom ska byta dom.

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Medlem

hej igen!

inet har accepterat min förfrågan och vill att jag ska skicka in minnena.

nu är det så att den disk jag haft windows på börjar bli mer och mer knullad, funderar på om den kan ha lurat memtest att det är något fel. eller om jag fick fel på båda sakerna samtidigt.

den här disken är en samsung spinpoint på 1tb och den har jag haft misstankar om förr.. men den verkade alltid funka tillslut ändå.

borde jag testa om minnena i ett OS på en disk som inte strular i HD Tune Pro?

Visa signatur

Specs: Ryzen 3600XT, 16gb Corsair Vengeance DDR4 3200MHz, GTX 1080 Founders Edition

Permalänk
Medlem

Jag har testat igen nu och jag får inget fel denna gången, funderar på om jag borde skicka in dom eller inte.
Står ju i mailet att dom kommer debitera mig om dom inte hittar samma fel, kan en strulande hårddisk ha förstört för mig förra gången?

Visa signatur

Specs: Ryzen 3600XT, 16gb Corsair Vengeance DDR4 3200MHz, GTX 1080 Founders Edition