Permalänk
Medlem

Acer eMachines E732ZG Bakstycke

Hej, min bror har en den dator som står i topic, efter 5 min blir den så varm så om ställer man den på ett bord så blir det jobbigt att använda mus för luften som blåses ut är så äckligt varm. Då fick jag för mig att öppna upp och ta bort allt damm men det gick inte särskilt bra. Jag plockade bort alla skruvar på undersidan men 3 st uppe i vänstra hörnet gick inte att ta bort, skruvade jag åt vänster så lossnade dom inte så provade medsols också men vågade inte skruva för mycket ifall jag skulle dra åt men det hände ingenting. Är det någon som har erfarenhet av en sån här eller liknande dator? Hur ska jag bära mig åt?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Vila i frid

Om skruvarna snurrar åt båda hållen har du knäckt sönder pressmutterfästena i plasten i det bärbara chassit.

I princip alla bärbara är olika i sin uppbyggnad och kräver manual för att öppnas första gången - om man vill undvika att bryta sönder plastdetaljern i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Om skruvarna snurrar åt båda hållen har du knäckt sönder pressmutterfästena i plasten i det bärbara chassit.

I princip alla bärbara är olika i sin uppbyggnad och kräver manual för att öppnas första gången - om man vill undvika att bryta sönder plastdetaljern i den.

Jag skruvade lite lätt på dom bara och det hände ingenting.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |