Permalänk
Medlem

Vattenkylning, delar

Hejsan, finns på tok för många sidor och märken på vattenkylning, och skulle äntligen vilja bygga mitt eget paket.
Så undrar om nån kan bygga ihop ett paket eller länka vidare till en hemsida där jag kan få delar ifrån?

Mina komponenter i det här projektet är:

I5 2500k
Gtx 570
1 st SSD
2 st 1 Tb hdd
16 gb ram

Samt chassit är ett Fractal Design R3, men funderar på att köpa ett nytt eller antingen modda om R3an för att få plats med grejerna.

Så nån som orkar hjälpa?

Mvh Evil1

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil1:

Hejsan, finns på tok för många sidor och märken på vattenkylning, och skulle äntligen vilja bygga mitt eget paket.
Så undrar om nån kan bygga ihop ett paket eller länka vidare till en hemsida där jag kan få delar ifrån?

Mina komponenter i det här projektet är:

I5 2500k
Gtx 570
1 st SSD
2 st 1 Tb hdd
16 gb ram

Samt chassit är ett Fractal Design R3, men funderar på att köpa ett nytt eller antingen modda om R3an för att få plats med grejerna.

Så nån som orkar hjälpa?

Mvh Evil1

Inte för att va sån men jag skulle aldrig köpa 16 gb ram hellre 8 asså.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Inte för att va sån men jag skulle aldrig köpa 16 gb ram hellre 8 asså.

när det typ kostar 200 spänn mer?

Permalänk
Medlem

ska du kyla GPUn behöver du kolla om det finns "fullcover" block till det ... funkar iofs lika bra med vanliga block, men det är ju lite snyggare med fullcover ...

kolla på http://www.coolingconfigurator.com/ om du är intresserad av EKs grejor ....

edit: förresten, köp 8 gb stickor ... 4 gb stickor kommer att bli svårare att sälja senare, men 8 gb kommer hålla värdet bättre ... hellre bara 8 gb och en sticka, än 4x4 ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

coolingstuff eller inet har en del att välja på. Jag hade satsat på att ta ett av dom färdiga kiten och sen köpa till en extra radiator, fläktar samt ett vattenblock till GPUn om jag hade varit du. Sedan är det ju lite upp till dig i vilken prisklass du vill lägga dig i...

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Inte för att va sån men jag skulle aldrig köpa 16 gb ram hellre 8 asså.

Fick minnena gratis, så jag klagar inte när jag fick 1600 mhz 16 gb minnen gratis..

Tackar, ska kolla in det där!

Skrivet av Regnbågsponny:

coolingstuff eller inet har en del att välja på. Jag hade satsat på att ta ett av dom färdiga kiten och sen köpa till en extra radiator, fläktar samt ett vattenblock till GPUn om jag hade varit du. Sedan är det ju lite upp till dig i vilken prisklass du vill lägga dig i...

Har just nu ett vattenkylnings system från Inet till cpu, men vill utöka nu och skaffa mig för gpu och få ner temp på cpu lite mer.

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk
Medlem

Inet har mer än bara cpu då dom köpte upp indomo.
Hur mycket är du villiga att betala?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Inet har mer än bara cpu då dom köpte upp indomo.
Hur mycket är du villiga att betala?

Oj justja, det hade jag helt glömt bort.
Kan betala allt mellan 0 - 5000 kr, så en del alltså antar jag?

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk
Medlem

Då skulle jg kört på xspc rx radiatorer, räcker med 800 rpm fläktar för att kyla bra.
Dom är gjorde för lågvarvsfläktar,finns både 120,240 , 360

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

http://martinsliquidlab.org/2012/04/14/360-radiator-shootout-...
om du funderar på vilken/vilka radiatorer du ska köpa ..

http://martinsliquidlab.org/2012/04/14/360-radiator-shootout-...
max värde för pengarna är XSPC RS360 ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Hedersmedlem

Det bör kanske tilläggas att du endast bör köpa fullcover-block till grafikkortet om du har ett kort med referenskretskort, annars så kommer inte blocket att passa.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Det bör kanske tilläggas att du endast bör köpa fullcover-block till grafikkortet om du har ett kort med referenskretskort, annars så kommer inte blocket att passa.

EK gör massor av fullcoverblock till grafikkort utan standard PCB. Det är bara att kolla i Coolingconfigurator om det finns ett block som passar kortet man har.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit