Permalänk
Medlem

Vattenkylning i Antec p280

hejsan.

måste köpa nytt chassi då mitt e gammalt och dålig kylning för dagens grejer så jag har sneglat på P280 och tänkte byta ifrån min h70 till riktiga grejer samtidigt... men då jag bara sett lådan på bild vet jag inte riktigt va som går i.. ser ut att gå o få i 240 rad i toppen och det kanske räcker eller om man ska modda o slänga i en 360 medans man endå håller på.

radden jag funderar på är xspc rx serie och typhoon 800varvs fläktar till de
blocket lutar mot Cuplex Kryos XT om ingen vet nåt bättre, sen är de ju pump och allt men det har jag koll på

nån som har denna låda som kan säga va som kan tänkas gå i...

det som ska kylas är
k7 2600k @4.5 ( är vad den går i nu med h70 )
har även ett gigabyte gtx460 1gb och funderar på ett till men då dessa ej är ref pcb så ska dom vattenkylas
behövs universal block och de ska luftkylas minnen o grejer så det verkar jobbigt men jag ska kolla på xspc razer gtx460 fullblock
som ska funka på mitt med yterst lite mod enligt xspc men primärt är det bara cpu som ska kylas

så tips på vad som får plats i p280 och ev tips på delar typ radd,block och pump skulle va trevligt om inte de e så att det jag valt är okey.
har hållt på med vatten kylning tidigare men då fanns det inte så här mycke grejer att välja på

Permalänk
Medlem

Sitter och går lite i samma tankar men jag ingen erfarenhet av vattenkylningssystem. Ingen som kan ge oss lite bra tips?

Permalänk
Hedersmedlem

Samma här. Har sökt efter ett midi-chassi som ska kunna ha minst 2st 240 radiatorer med ingen eller minimalt med modifiering.

Skrivet av zAjben:

Sitter och går lite i samma tankar men jag ingen erfarenhet av vattenkylningssystem. Ingen som kan ge oss lite bra tips?

Du som redan har en P280 borde ju kunna mäta och svara på lite frågor. Hur sitter hårddiskburen ihop (skruv, popnit)? Hur långt är det mellan hårddiskburen och frontfläktarna?

Tack på förhand!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."