Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahje:

Ja det skulle jag tycka var ett skäligt pris då du borde ha runt 1,5års garanti kvar och nypris ligger väl på 10500kr.

[EDIT]: Observera att det finns en g55 med i5'a, 500GB hdd och 4gb minnr(den har dessutom bara 2st slots) för 9500kr. Denna hade jag inte betalat 7000kr för.

Så kolla upp vilken konfig av g55'a det är du ska köpa, för alla har 660M.

Nej det e i7:an med 750gb o 8gb ram, tänker mest på gtx660 kortet, duger den eller ska man kanske avvakta me att hitta en med gtx670?

Visa signatur

Clevo p150em. 3610qm, 7970m, 8gb ram, intel 520 120gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av sheby7a:

Nej det e i7:an med 750gb o 8gb ram, tänker mest på gtx660 kortet, duger den eller ska man kanske avvakta me att hitta en med gtx670?

Jag spelar bf3, dayz och moh:Warfighter på min och tycker det flyter på bra men är ingen progamer så inte speciellt kräsen. Skillnaden till 670 är väl bara en 10-15% så är du kräsen kanske det är mer värt å köpa en g75'a med 670m lr vänta tills 670mx kommer.
G55'an finns bara med 660m.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet när g55:an kommer ut med MX korten?

Permalänk
Medlem

Vilken temp ligger eran CPU och GPU på när ni stresstestar dem?

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av phyxii:

Vilken temp ligger eran CPU och GPU på när ni stresstestar dem?

GPU: 64/67(OC)
CPU: dunno, ska kolla ikväll om jag kommer ihåg det.

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekomendera datorväska/fodral till G55vw?

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Permalänk
Skrivet av phyxii:

Någon som kan rekomendera datorväska/fodral till G55vw?

Kolla på Ebay, jag hittade min där för runt 500kr inkl. frakt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av helas:

känns segt att lägga ut 1k på en ryggsäck som inte alls håller måttet för de priset. den känns som det är riktigt överpris på den.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har några frågor om g55an.

Är det någon som vet hur Civ 5 flytter på med en g55? Det blir i sådant fall en med Windows 8, 3630 processor och ett 660m kort samt 8gb minne. Jag har läst att spelet är väldigt krävande för processorn o grafikkortet.

Om någon vill göra ett uttalande hurvida den kommer klara av att köra CoH 2 är det välkommet.

Jag undrar även om g55an klarar av att skicka ut 7.1 ljud?

Permalänk
Skrivet av koffes:

Hej!
Jag har några frågor om g55an.

Är det någon som vet hur Civ 5 flytter på med en g55? Det blir i sådant fall en med Windows 8, 3630 processor och ett 660m kort samt 8gb minne. Jag har läst att spelet är väldigt krävande för processorn o grafikkortet.

Om någon vill göra ett uttalande hurvida den kommer klara av att köra CoH 2 är det välkommet.

Jag undrar även om g55an klarar av att skicka ut 7.1 ljud?

Kan säga att den är inte speciellt framtidssäker alls. Så du kommer nog kunna spela CoH 2 men på de lägsta inställningarna. G55an är inte speciellt prisvärd eftersom att 660m inte håller måttet längre. Att kuna spela dagens storspel på den absolut lägsta grafiken, är ju inte speciellt bra, eftersom att det då kommer bli omöjligt att ens spela morgondagens storspel. Då köper man hellre en Clevo (typ Webhallen Config med 7970m eller för del delen en Thor ifrån CDON) och säkrar upp sig själv för samma pengar...

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk

Var och skaffade mig en G55VW-S1177H på inet i Malmö idag.
Hade för mig att man kunde uppgradera ramen till 16gb men blev förvånad när han sa att det gick in 4st 8gb moduler. Jag blev väldigt tveksam men han gick och kollade sin dator och efter lite forskande så var han 100% säker på att det skulle gå.
Men jag är jävligt tveksam än! Någon som kan reda ut detta till mig? Är ju inte hela världen då jag inte öppnat några produkter och jag är inte besviken om jag får nöja mig med 16gb.
Och om max är 16gb går det då att använda 2st 8gb module och lämna 2 slots tomma eller är det 4st 4gb som gäller?

Visa signatur

// Lalle

Permalänk
Medlem
Skrivet av lallemannen:

Var och skaffade mig en G55VW-S1177H på inet i Malmö idag.
Hade för mig att man kunde uppgradera ramen till 16gb men blev förvånad när han sa att det gick in 4st 8gb moduler. Jag blev väldigt tveksam men han gick och kollade sin dator och efter lite forskande så var han 100% säker på att det skulle gå.
Men jag är jävligt tveksam än! Någon som kan reda ut detta till mig? Är ju inte hela världen då jag inte öppnat några produkter och jag är inte besviken om jag får nöja mig med 16gb.
Och om max är 16gb går det då att använda 2st 8gb module och lämna 2 slots tomma eller är det 4st 4gb som gäller?

Max 16GB som gäller. Vet inte om den klarar 8GB-stickor men jag personligen tror inte det, tror det är 4GB-stickor som max.
http://www.asus.se/Notebooks/Gaming_Powerhouse/G55VW/#specifi...

EDIT: Hittade detta:
"Officially 16GB 1600MHz memory is supported via 4x4GB DIMMs, although unofficially 32GB memory (8GBx4) can be installed (remember you need to use Windows 7 Pro or Ultimate to take advantage of >16GB of memory). The first two SO-DIMMs populated are installed at the factory/by the retailer in the non-user serviceable area so you don’t have to worry about them, however if you want to absolutely maximize the G55′s memory capacity, it also means it’s strongly advised to plan your needs and arrange your purchase beforehand. For most gamers however, the standard 8-16GB installed is plenty and the two extra SO-DIMM slots (shown above and below) give an extra 8-16GB of capacity on top of the two installed at the factory, which should see you through into the future."
http://rog.asus.com/111602012/g-series-laptops/g55vw-upgrade-...

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

Tack för svar, är där någon mer som vet något om detta?

Visa signatur

// Lalle

Permalänk
Medlem
Skrivet av koffes:

Hej!
Jag har några frågor om g55an.

Är det någon som vet hur Civ 5 flytter på med en g55? Det blir i sådant fall en med Windows 8, 3630 processor och ett 660m kort samt 8gb minne. Jag har läst att spelet är väldigt krävande för processorn o grafikkortet.

Nordichardware.se har testat Civ 5 på den fast den har en i7 3610QM-CPU i sig då.
Finns även ett litet test i början av tråden.

Skrivet av lallemannen:

Tack för svar, är där någon mer som vet något om detta?

Har du provat googla? Googlade igen o hittade detta.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

Pratade med Asus support nu och de sade att det gick med 4st 8gb
http://www.asus.com/ROG/G55VW/#specifications

Dem får man väl lita på.....?

Visa signatur

// Lalle

Permalänk
Medlem
Skrivet av lallemannen:

Pratade med Asus support nu och de sade att det gick med 4st 8gb
http://www.asus.com/ROG/G55VW/#specifications

Dem får man väl lita på.....?

Jag skulle lite på dom. Lite konstigt att den engelska sidan säger upp till 32GB medans den svenska sidan säger 16GB.

PS. Använd citera-knappen, mycket lättare att hitta tillbaka då, speciellt i trådar som jag inte följer så noga.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

Hej!

Någon med g55an som vet om de går uppgradera till blu-ray spelare och var man beställer den i så fall? Vill att den ska passa in i chassit så måste väl antagligen vara en original spelare..

Permalänk
Medlem

Någon som använder en laptop sleeve till sin G55? hade behövt tips på någon som passar storleken.
de flesta sleeves jag tittat på har en maxhöjd som de kan ta in på 4,5cm. och g55:an är ju 5,5cm hög där bak.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Handlade Haglöfs Drybag 17" till min G55vw får se när den kommer hem och hur passformen är. färgen är väl inte den snyggaste, men att ha en vattentät sleeve till en så dyr dator som denna känns ganska så självklar.

http://www.haglofs.com/sv-se/produkter/ryggsackarvaskor/acces...

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Skrivet av danielz@live.se:

Hej!

Någon med g55an som vet om de går uppgradera till blu-ray spelare och var man beställer den i så fall? Vill att den ska passa in i chassit så måste väl antagligen vara en original spelare..

fanns ett par alternativ, framförallt pratas det en del om Panasonic UJ-40, men efter några sök på forum om folk som gjort det själva verkar även denna fungera:
http://www.ebay.com/itm/Blu-ray-Burner-DVD-RW-BD-RE-Writer-Dr...

Sen finns det säkerligen motsvarigheter på Tyska Amazon eller liknande så man slipper importavgifter osv.

Permalänk
Skrivet av Gröngås:

Kan säga att den är inte speciellt framtidssäker alls. Så du kommer nog kunna spela CoH 2 men på de lägsta inställningarna. G55an är inte speciellt prisvärd eftersom att 660m inte håller måttet längre. Att kuna spela dagens storspel på den absolut lägsta grafiken, är ju inte speciellt bra, eftersom att det då kommer bli omöjligt att ens spela morgondagens storspel. Då köper man hellre en Clevo (typ Webhallen Config med 7970m eller för del delen en Thor ifrån CDON) och säkrar upp sig själv för samma pengar...

Där har du dagens sanning, och anledning tilll att jag inte köpte en G55vw utan valde en Lenovo y500 istället.

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem

Kan säga såhär att haglöfs sleeven är för liten. så det blir att skicka tillbaka.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lallemannen:

Tack för svar, är där någon mer som vet något om detta?

Beror på hur den är konfad när du köper den, standard är att det sitter 2x4GB minnen i den och de kommer du inte åt själv utan att häva garantin. Sitter det däremot 2x8GB i den så kan du ha 32GB.

Permalänk

Byta tangentbord på s1020v?

del