Permalänk
Medlem
Skrivet av Softysanta:

Det finns det olika GTS. Vi har GTS G80 som släpptes 8:e November 2006 och GTS G92 som släpptes 11 December 2007. Det som släpptes 2006 var ett sämre GTX. Det som släpptes 2007 var likvärdigt 8800 GTX i vissa situationer och mycket bättre än GT och de gamla GTS.

Med 88 serien är det lite svårt då de släppte olika GPU:er men under samma namn.

Har du rätt i, jag tänkte att GTS-modellerna med 320/640mb (G80) var ju långt mer förekommande och det kunde vara bra att skilja G80 mot G92, vilka vissa verkade missat i tråden. 8800GT/GTS 512mb bör alltså räcka till BF3 i låga inställningar och/eller låga upplösningar.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Innan mitt nuvarande kort så hade jag 8800 gt. skickade tillbaks mitt nuvarande på rma förut, pga coilwhine och då när saknaden av BF3 blev för stor så körde jag med mitt gamla 8800 gt istället. körde det med alla grejjer jag har nedanför.
Iaf för att svara på frågan. du KAN köra det på det kortet, men inte med 1920x1080 upplösning. fick hoppa ner till en mycket lägre upplösning för att kunna få runt 40 fps

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Okej Flopp , hade tänkt mig typ 800x600 ifall det inte går med lite högre Tack för svar

Permalänk

DET FUNKAR MYCKET VÄL !

Jag har en geforce 8800gt 512 mb ram. Och jag har igår laddat ner skidrowversionen så jag kan testa spelet innan jag köper det. Jag spelade på 1024x(nånting) i upplösning och field of view var på 80 (lägsta man kunde välja är 60 o max var 90), allt annat var på lägsta. ALLTING FLÖT PÅ 60 fps men jag kom ner till ~50 fps utte med en massa explosioner. Idag har jag beställt spelet och ska köpa det för jag vill spela det online o samtidigt stödja dice. Men jag undrar ... Kommer multiplayer dämpa mina fps ? alltså är det mer belastning på grafikkortet när man kör multiplayer ? i så fall är jag K***ad. /ursäkta mitt svenska (utlänning )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xXDARKISHXx:

Jag har en geforce 8800gt 512 mb ram. Och jag har igår laddat ner skidrowversionen så jag kan testa spelet innan jag köper det. Jag spelade på 1024x(nånting) i upplösning och field of view var på 80 (lägsta man kunde välja är 60 o max var 90), allt annat var på lägsta. ALLTING FLÖT PÅ 60 fps men jag kom ner till ~50 fps utte med en massa explosioner. Idag har jag beställt spelet och ska köpa det för jag vill spela det online o samtidigt stödja dice. Men jag undrar ... Kommer multiplayer dämpa mina fps ? alltså är det mer belastning på grafikkortet när man kör multiplayer ? i så fall är jag K***ad. /ursäkta mitt svenska (utlänning )

Räkna cirka 50% utav din FPS för multiplayer.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av xXDARKISHXx:

Jag har en geforce 8800gt 512 mb ram. Och jag har igår laddat ner skidrowversionen så jag kan testa spelet innan jag köper det. Jag spelade på 1024x(nånting) i upplösning och field of view var på 80 (lägsta man kunde välja är 60 o max var 90), allt annat var på lägsta. ALLTING FLÖT PÅ 60 fps men jag kom ner till ~50 fps utte med en massa explosioner. Idag har jag beställt spelet och ska köpa det för jag vill spela det online o samtidigt stödja dice. Men jag undrar ... Kommer multiplayer dämpa mina fps ? alltså är det mer belastning på grafikkortet när man kör multiplayer ? i så fall är jag K***ad. /ursäkta mitt svenska (utlänning )

Har en polare med samma grafikkort. Han får ut kanske 35-45 på low i multiplayer.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Följande sägs utav EGEN erfarenhet, se dator i signatur:

Jag tycker gamla grafikkort är extremt underskattade och gamla processorer är överskattade.
Jag körde bf3 med mitt 9600gt och en athlon x2 5600+ 2.9 GHz och fick ut ca 30 fps på low med upplösningen 1280*1024. Sen bytte jag processor till en athlon ii x2 och överklockade till 3.5 GHz Och nu får jag aldrig under 50fps på low. Då testade jag Själlvklart multiplayer.
8800gt ska vara snabbare än 9600gt så på den fronten ser det bra ut men din processor är för svag. Byt den till valfri quad och du klarar bf3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXDARKISHXx:

Jag har en geforce 8800gt 512 mb ram. Och jag har igår laddat ner skidrowversionen så jag kan testa spelet innan jag köper det. Jag spelade på 1024x(nånting) i upplösning och field of view var på 80 (lägsta man kunde välja är 60 o max var 90), allt annat var på lägsta. ALLTING FLÖT PÅ 60 fps men jag kom ner till ~50 fps utte med en massa explosioner. Idag har jag beställt spelet och ska köpa det för jag vill spela det online o samtidigt stödja dice. Men jag undrar ... Kommer multiplayer dämpa mina fps ? alltså är det mer belastning på grafikkortet när man kör multiplayer ? i så fall är jag K***ad. /ursäkta mitt svenska (utlänning )

Det kommer bli lite mer lagg men räkna med ca 50 fps. Lite mer om du överklockar.

Permalänk

Jag har en amd phenom ii X4 905e 2,5 ghz.... Så ska jag bryta förpackningen o spela spelet eller hällre lämna tbx det o köpa det när jag har en bättre dator? Jag bryr mig inte alls om grafik och utseende... jag vill bara kunna se mina motståndare och hinna skjuta dem... + jag klarar mw3 på 80 fps på högsta resolution och allting på high.

Permalänk

bfbc2 flyter på 50 fps på medium... (MULTIPLAYER)

Permalänk
Skrivet av Dippenzz:

Hej , jag undrar om nån vet hur BF3 skulle vara med ett inno3D Geforce 8800 GT 512mb DDR3? BF3 system requirements står ju att ett 8800 GT ska räcka För övrigt har jag 4 Gb ddr2 ram,Intel pentium e5300 2.6 Ghz,250W nätaggregat.Har just nu ett Geforce g210 512mb. Har ett 8800 GT samt ett 430W nätaggregat som jag tänkt sätta in i dator ifall det får plats. Antar att 8800 GT presterar bättre i spel som Diablo 3 och Skyrim som jag kör i lägsta med mitt g210 dx9 Undrar iaf då om jag skulle kunna köra BF3 flytande med kanske 30 fps i låg upplösning och Low som grafikinställningar

Tack på förhand!:D

Jag skulle säga att proppen flaskar före grafikkortet !

Tidigare körde jag med en Pentium E5700@3.0ghz, AMD Radeon HD 6870, och 2x4GB RAM. Och då satt jag med ca 40 - 60 fps, med konstant mini lagg.
Kändes som en dröm när jag byte moderkort och processor. Så jag skulle oroa mig mer över processorn än grafikkortet

EDIT: Körde med " mini lagget " i ca 2 - 3 månader innan jag byte, så det är spelbart. ( Av mina 340+h, är kanske 150h med den processorn )
Men perfektionister som inte klarar av lagg, är det inte rekommenderat

Visa signatur

Spel Rigg | i7 3770k| 4x 4GB RAM | Asus RTX 2060S | Samsung EVO 1TB + 2x2TB |

Permalänk

Spelade bf3 med ett asus 8800 gts.. Flöt fint som fan, kommer inte ihåg upplösning men typ medium...
Hade ifs vassare cpu och ssd osv..