G2PLAY.NET - En säker sida?

Permalänk
Medlem

50/50.

Har vänner som handlat därifrån utan problem, men de två gånger jag har försökt så har jag inte fått nycklarna eller så har de inte fungerat.
Fick dock pengarna tillbaka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Har aldrig haft problem med några nycklar jag köpt där!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Handlat flertalet gånger, ca 10 gånger senaste 2 åren tror jag det är och inga problem nycklarna får man snabbt och även förhandsbokat spel utan problem.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Köpt runt 10 spel. Har inte haft några problem!

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Inga problem att handla från denna sida. Köpte massor av Gem cards när jag började spela GW2 och skulle uppdatera mina gubbar, visserligen frågade de om jag hade för avsikt att sälja dem vidare, men det är aldrig så någon leverans uteblivit eller annullerats.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk

om nu ingen har problem borde det inte vara det om det enligt vissa är Pirat windows nycklar ?
@Peppar2014:

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Grönahunden Nope, alla mina nycklar som är köpta från g2play fungerar fortfarande.

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Man kan fundera själv på om sidan är "säker" även om man personligen inte drabbas.
Dom som drabbas är människorna som utvecklar spelen, ifall man nu skulle bry sig om dom som faktiskt skapar ditt nöje. Övriga trådar på Swec borde hinta om något kan jag tycka:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1299421-akta-er-for-kin...

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1205088-g2play-net-skoj...

Vi får inte diskutera fusk i multiplayerspel här men g2play o diverse andra skojarföretag är det helt ok att uppmuntra köp ifrån.

Men visst, öppna upp en tre år gammal tråd för att göra någon form av statement att köpa dessa gråzons/olagliga keys så visst.
Grattis

Är man så snål att man inte kan betala ynka 3-400spänn eller vänta på rea för ett spel som ger sjukt många timmars underhållning kanske man skulle hålla sig till någon annan hobby.

Windows kostar inte 3-400kr utan 1200kr.. GreenManGaming dom ska ju vara Auktoriserade ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Så 3år senare är det nån här som fått sina nycklar Svartlistade som varit köpta på G2play ?
@NinjaTuna
@MrTall
@Chawan123
@Kuzefix
@scienta
@poorclocker
@Fetbalk
@Blargmode
@Krittez
@lappen81

Nope, iofs köpt det mesta via steam mest köpt överprisade skräpspel som jag varit osäker på via G2 typ Sim City och BF4, säkert ett tiotal till som steam nycklar också. Dom på origin är kvar, steam listan är för stor för att se om något försvinner men jag har inte fått något meddelande från steam iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grönahunden:

Windows kostar inte 3-400kr utan 1200kr.. GreenManGaming dom ska ju vara Auktoriserade ?

Windowslicenser är dyrare än spel, det är korrekt. Men vi pratar om spel här.
Även windowslicenser går att köpa från gråzonssidor men problemet kvarstår likväl.

Greenmangaming är auktoriserade såvitt jag vet.

Permalänk
Medlem

Använt dem de senaste 5 åren och alltid fått mina nycklar och snabb, trevlig support. Ett tips kan vara att inte köpa nycklar på en helg efter 20 tiden, då kan det dröja till sent Söndag tidigt Måndag innan nyckeln dyker upp

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Köpt drygt 200 spel sammanlagt därifrån och än så länge finns alla i STEAM-biblioteket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

om nu ingen har problem borde det inte vara det om det enligt vissa är Pirat windows nycklar ?
@Peppar2014:

Det kommer märkas vid ominstallation utav OS, att cd-key:n inte är giltig.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

@Peppar2014: okej
nån av er som gjort ominstallation det senaste 2åren och som har Windows nyckel köpt på g2play ?
@NinjaTuna
@MrTall
@Chawan123
@Kuzefix
@scienta
@poorclocker
@Fetbalk
@Blargmode
@Krittez
@lappen81

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Jag köpte en W7-nyckel där i samband med släppet av W10. Uppgraderade och allt fungerar utmärkt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

@scienta: eftersom du uppgraderat till 10an så är det ju en annan nyckel ? tänkte mer om man installerat om win7 nu.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Vad tänker du? Det är nyckeln jag köpte ifrån G2PLAY som jag har uppgraderat till W10.

Funkar nyckeln till 10an så ska den funka till 7an.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

@Grönahunden: Vad tänker du? Det är nyckeln jag köpte ifrån G2PLAY som jag har uppgraderat till W10.

Funkar nyckeln till 10an så ska den funka till 7an.

va ? varför då ? det är ju helt olika nycklar.
ja letar efter någon som efter lång tid använt samma Windows licens igen vid ominstallation, det borde vara enklaste sättet att bekräfta om g2play verkligen funkar, eller om det är pirat som @Peppar2014 säger ?

@anon4992 vi pratar g2play här det innefattar allt både Windows & spel, år det nu gråzonssidor får Microsoft reda på detta ? eller är det bara ens egna etik/moral som påverkas ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Nej, det är ju fortfarande samma nyckel jag använder. Man får ju W10 gratis om man uppgraderar ifrån W7 eller W8. https://www.microsoft.com/sv-se/windows/windows-10-upgrade

Nyckeln förblir densamma.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninja Tuna:

O.B.S. (Jag vet inte om tråden ligger i rätt del av forumet men eftersom det är ett spel jag tänker köpa så la jag den här. En moderator får gärna flytta den till dit den hör hemma om den ligger fel.)

Okej, nu är det såhär att jag har kollat runt lite i olika trådar och ibland ser man att G2PLAY.NET kommer upp som alternativ för någon som ska köpa ett spel. Jag bestämde mig för att kolla in sidan och såg att de hade väldigt plånboksvänliga priser. Men jag är fortfarande lite osäker om det är säkert. Jag hade inte tänkt att använda kreditkort utan kör på ett paysafecard.

Kort & Gott - Kan jag med säkerhet handla på G2PLAY.NET eller blir det pannkaka?

Observera dock att dessa företag ligger i "gråzon", och det har hänt (Tror det var med Natural Selection 2) att många som köpt spelet därifrån fick CD-keys som hade blivit stulna, och därmed togs spelet bort från Steamlibrary från de som hade fått sin CD-key från sidor som G2A (Och jag tror G2play och G2a är ganska lika)

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grönahunden:

va ? varför då ? det är ju helt olika nycklar.
ja letar efter någon som efter lång tid använt samma Windows licens igen vid ominstallation, det borde vara enklaste sättet att bekräfta om g2play verkligen funkar, eller om det är pirat som @Peppar2014 säger ?

@Aresz vi pratar g2play här det innefattar allt både Windows & spel, år det nu gråzonssidor får Microsoft reda på detta ? eller är det bara ens egna etik/moral som påverkas ?

Förstår inte riktigt vad du är ute efter? Jag pratade självklart om spel till PC för mellan 3-400SEK, du drar fram en helt annan mjukvara i en helt annan prisklass för att....?

Att sälja MS keys på samma sätt tycker jag är lika fel. Nu vet jag inte men skulle inte vara förvånad om det rör sig om MSDNAA keys eller studentnycklar o annat meck. Dvs inga retail eller OEM keys.

Men jag har aldrig sagt något om vad MS licensnycklar kostar i det inlägget du citerar från början, ifall du undrade det.

Permalänk
Medlem

Har själv köpt flera spel där och det har aldrig varit några problem.
Mitt senaste köp där var SW battlefront och nyckeln kunde reggas i Origin utan problem.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

har köpt runt 30 spel på steam genom g2play och ingen av mina licenser är svartlistade.

började handla där 2010/2011

tar tillbaka detta, i onsdags köpte jag ett game-card till WoW som var förbrukat och då kontaktade jag inom 10 minuter supporten med två screenshots på att min tid var "expired" samt att den inte kunde aktiveras med tidsstämplar och då fick jag löftet att de skulle höra av sig inom 24 timmar när de hade kontaktat försäljaren av koden, fick ej svar efter 24 timmar och startade då en "paypal dispute" emot dem och då fick jag direkt svar att jag skulle avbryta den och när den var avbruten skulle jag få tillbaka pengarna som "credit" på deras hemsida och fick också bekräftelse mail om det...

Idag har INGENTING hänt sen dess och inga pengar har dykt upp någonstans så det var sista gången jag någonsin handlar därifrån igen.

Om de inte hör av sig imorgon så öppnar jag ett nytt paypal dispute emot dom tills något händer helt enkelt för de ska fan inte få mina pengar även om jag skiter fullständigt i 220kr.

Edit: Fick nyss tillbaka pengarna.. är dock fortfarande galet tveksam på att handla där någonsin igen!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@anon4992: Vad är det som gör G2Play till ett "skojföretag"? Förklara gärna

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vinolik:

@Aresz: Vad är det som gör G2Play till ett "skojföretag"? Förklara gärna

Så gärna så, men det har jag redan gjort, läs i länkarna som jag postat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sirlen:

Har själv köpt flera spel där och det har aldrig varit några problem.
Mitt senaste köp där var SW battlefront och nyckeln kunde reggas i Origin utan problem.

Ja alltså hade alla haft problem med att handla där så hade butiken inte funnits kvar idag. Så givetvis finns det många exempel där handeln har gått bra.
Vill man ha fram de mest problematiska butikerna måste man börja i andra änden och titta på vilka butiker som har mest klagomål och håller på med gråhandel och handlar in problemnycklar.
Då ligger butiker som G2play och liknande inte så bra till längre.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

tar tillbaka detta, i onsdags köpte jag ett game-card till WoW som var förbrukat och då kontaktade jag inom 10 minuter supporten med två screenshots på att min tid var "expired" samt att den inte kunde aktiveras med tidsstämplar och då fick jag löftet att de skulle höra av sig inom 24 timmar när de hade kontaktat försäljaren av koden, fick ej svar efter 24 timmar och startade då en "paypal dispute" emot dem och då fick jag direkt svar att jag skulle avbryta den och när den var avbruten skulle jag få tillbaka pengarna som "credit" på deras hemsida och fick också bekräftelse mail om det...

Idag har INGENTING hänt sen dess och inga pengar har dykt upp någonstans så det var sista gången jag någonsin handlar därifrån igen.

Om de inte hör av sig imorgon så öppnar jag ett nytt paypal dispute emot dom tills något händer helt enkelt för de ska fan inte få mina pengar även om jag skiter fullständigt i 220kr.

Edit: Fick nyss tillbaka pengarna.. är dock fortfarande galet tveksam på att handla där någonsin igen!

Vill bara påpeka att oavsett vilket företag man handlar ifrån så kan det strula ibland.

Tycker absolut inte man ska bojkotta ett företag för att det krånglar en gång när man handlat där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Vill bara påpeka att oavsett vilket företag man handlar ifrån så kan det strula ibland.

Tycker absolut inte man ska bojkotta ett företag för att det krånglar en gång när man handlat där.

de ska inte ta en vecka och få tillbaka något..

De garanterade att de skulle vara löst mellan 24-48 timmar när jag kontaktade dem första gången och sen tog de 3 dagar innan de svarade efter det.. under all kritik!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.