Köp tips NAS DS411

Permalänk

Köp tips NAS DS411

Nu är det dagas att köpa en NAS. Ska i första hand kunna streama 1080p mkv filmer utan lagg. Torrent är också +. Eftersom Nasen ska vara på 24/7 måste den vara tystlåten.

Vilka kan ni tipsa om? Själv har jag kollat på DS411, något i den prisklassen som är bättre?

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen DS411, men däremot en DS211j, tystlåten är den! om den står på rätt underlag då.. går även att ställa om fläkten om man så önskar men min står på fullt blås då jag har placerat min nas i en garderob.

Nu har inte min DS211j samma prestanda men kan väl säga som så. Jag har transmission, sabnzbd, couchpotato och sickbeard igång på NASen samtidigt som polaren kan kolla på 1080p serier på Boxee boxen och jag kollar på mina serier på datorn.

Synologyen ger dig otroliga fördelar mot andra NAS i samma format dessutom iom skrivbordsmiljö och utvecklare av tredjeparts applikationer (se ovan) så är det få operativ i min åsikt som kommer i närheten av Synology. Finns även appar till ajfån och android för att kolla fotoalbum, lyssna på musik, övervakning, filhanterare samt status av NASen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850