Gigabyte X79 UD5 + 3930K + Crucial ballistix postar inte...

Permalänk

Gigabyte X79 UD5 + 3930K + Crucial ballistix postar inte...

Har skaffat lite nya grejjor:

Gigabyte X79 UD5
3930K
Crucial Ballistix 8GB x 4

Men det vill inte posta ens, får inga pip eller något från den, när jag trycker på strömbrytaren snurrar fläktarna ett varv sen lägger de av.

Har testat montera om processorn, flyttat runt minnenna, bara kört med en sticka (testat olika på det sättet oxå) men det vill helt enkelt inte fungera.

Är det någon som kan ha nån idé?

EDIT: kör med ett gammalt RADEON 4350 oxå, det är ju endast för att få ngn bild, skall ändå inte bli ngn speldator.

Permalänk
Medlem

Ifall du kollar runt så är det oftast en bios uppdatering som gäller X79 mobbos.. Så var det med min 3820 fast de fixade webhallen åt mig eftersom ja hade köpt allt där...

Problemet är oftast som sagt bios versionen och hur man ska få in ett nytt bios utan ens komma in i bios.. i mitt fall funkade det med en värre prolle.. leta efter andra trådar så får du nog bättre svar // E

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Skrivet av Embu:

Ifall du kollar runt så är det oftast en bios uppdatering som gäller X79 mobbos.. Så var det med min 3820 fast de fixade webhallen åt mig eftersom ja hade köpt allt där...

Problemet är oftast som sagt bios versionen och hur man ska få in ett nytt bios utan ens komma in i bios.. i mitt fall funkade det med en värre prolle.. leta efter andra trådar så får du nog bättre svar // E

Jag både googlar och söker i forum, hittar ingen annan som har haft problem (eller över huvud taget kört denna kombo)....

Är också inne lite på en BIOS-uppdatering, ska ta mig iväg och köpa ett dualchannelkit med minnen som finns med på Gigabytes kompabilitetslista (tyvärr finns inte de stickorna jag har med på listan....)

Känns jävligt surt just nu iaf!

Permalänk
Skrivet av Nebudchanezzer:

Jag både googlar och söker i forum, hittar ingen annan som har haft problem (eller över huvud taget kört denna kombo)....

Är också inne lite på en BIOS-uppdatering, ska ta mig iväg och köpa ett dualchannelkit med minnen som finns med på Gigabytes kompabilitetslista (tyvärr finns inte de stickorna jag har med på listan....)

Känns jävligt surt just nu iaf!

Köpte andra minnen och skulle testa, men det är fortfarande stendött...

SKiT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebudchanezzer:

Köpte andra minnen och skulle testa, men det är fortfarande stendött...

SKiT!

Som tidigare skrivits i tråden, det är med största sannolikhet en uppdatering på BIOS du behöver göra. Upplevde själv detta fenomen när jag för bara dryga veckor sedan monterade en burk ihop med en bekant. Vi drog också slutsatsen att det var fel på minnena till en början då vi också köpt minnen som inte stod med på i vårt fall ASUS lista. Problemet löste sig för oss efter att Webhallen snällt uppdaterat BIOS åt oss med 2min kvar till butiken stängde.

Visa signatur

Spel: Fractal Design R5 | Corsair AX850 | MSI Z170 KRAIT GAMING | Intel Core i7-6700K | Corsair Hydro H100i | Corsair 16GB DDR4 2400MHz | MSI GTX 970 GAMING | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 850 EVO 1TB | Western Digital Green 1TB

Lagring: QNAP TS-419P II | 4xWestern Digital Red 2TB (RAID5)

Permalänk
Skrivet av Voy:

Som tidigare skrivits i tråden, det är med största sannolikhet en uppdatering på BIOS du behöver göra. Upplevde själv detta fenomen när jag för bara dryga veckor sedan monterade en burk ihop med en bekant. Vi drog också slutsatsen att det var fel på minnena till en början då vi också köpt minnen som inte stod med på i vårt fall ASUS lista. Problemet löste sig för oss efter att Webhallen snällt uppdaterat BIOS åt oss med 2min kvar till butiken stängde.

Mjo, fast nu var jag ju iväg och köpte andra minnen som var med på Gigabytes lista över kompatibla komponenter......
Så jag skulle nog ändå säga att det är ngt annat fel, eftersom det är C1-stepping på prollen också, vilket det finns stöd för från första BIOSET från Gigabyte.

EDIT:

Det var nog sista gången jag handlade hos CDON, ingen att tala med i telefon och ca. 3-6 veckor för en reklamation, BLÄÄÄ!