Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011

H100 skruvar och bakplåten

Hej Sweclockers!

Till att börja med, kollat igenom forumet lite fort efter likande problem, men hittar bara problem till skruvarna till radiatorn men det är inte mitt problem. Har även kollat på youtube men alla skippar (filmar inte) det steget när man fäster skruvarna på bakplåten

Som titeln antyder så gäller problemet H100. Jag har fått på bakplåten på moderkortet och är påväg att skruva fast den med de inkluderade "dubbelsidiga" skruvarna. Dock har jag fått dessa i två olika satser. I ena så är skruvarnas sidor lika långa och lika smala, men i andra så är ena sidan smal men andra kortare och tjockare.

Enligt beskrivingen så anser jag att det är de som är korta och tjockare som ska användas, men efter mycket om och men har jag förstått att de är för tjocka, så nu har jag satt dit de första jag nämnde. Dock är jag rädd för att trycket kanske inte kommer bli perfekt när jag sätter ditt kylaren senare och vill istället kolla med er om ni nu förstår vad jag menar!

Tack på förhand, nu är det ner igen för fortsättning av montering av datorn!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Det är skruvarna som är lika långa på båda sidorna som ska användas. Tog ett tag att få dit mitt H100 också men tillslut så gick det. Det finns en ganska bra videoguide på youtube där Corsair själva visar.

http://www.youtube.com/watch?v=BWWFjsJONYc om du vill kolla :).

Chassi: Corsair Carbide 500R | Moderkort: ASUS P8Z77-V | CPU: i7-3770k @ 4.5GHz | Kylning: Corsair H110i | GPU: EVGA GTX 980Ti FTW | Nätagg: Corsair AX850W | Minne: 16GB G.Skill RipjawZ blå @ 1600MHz | Lagring: 60GB OCZ SSD, 120GB Kingston HyperX SSD, 1TB WD Black | Ljud: Focusrite Saffire PRO 24 med ATH-M50 samt ADAM A7 monitorer. ASUS Xonar Phoebus med HyperX Cloud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011

Jag chansade och det fungerade!

Nu är det endast några småproblem kvar, kommer skapa en ny tråd senare om de fortfarande uppstår men ska söka ganska mycket först, men kan ställa frågorna incase någon har en snabb lösning!

1. Min andra SSD verkar inte hittas, varken i diskhanteringen och kablarna verkar sitta i. Måste ta bort grafikkortet för att kolla till 100% först
2. Jag har en N600 Wireless Dual Band USB Adapter som jag använder, dock när jag installerar programvaran så går de inget vidare. Datorn hittar absolut inget. Vill inte dra en lång kabel...