Nyinköpt moderkort - RMA direkt, eller...

Permalänk
Medlem

Nyinköpt moderkort - RMA direkt, eller...

...ta hem och hoppas på det bästa och sedan skicka på RMA om det inte funkar? Vad tycker ni?

Det är lite böjt för er som inte ser det.

Permalänk
Medlem

Gör nog inte så mycket att böja tillbaka det litet, men skulle ändå RMA:a för att vara på den säkra sidan!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du orkar vänta så kan du väl RMA:a det, annars är det väl bara att sätta det på plats och hoppas på det bästa.

Permalänk

E det ett moderkort i den högre prisklassen hade jag kört en RMA så att du inte får problem senare med en glappande kontakt som sedan går sönder helt.

Lägre prisklassen så kvittar det ju då man kan köpa ett nytt ifall det går sönder men förmodligen så gäller garantin där ändå

Permalänk
Medlem

"lite" böjt, det var nog bland det värsta jag sett Jag skulle aldrig tolerera att ett nytt kort såg ut på det viset. Det fungerar säkert nu men med tiden kan det leda till att lödningar släpper osv. som gör datorn obrukbar. Speciellt när själva böjningen ser ut att gå över processor och voltreggen som blir kall och varm ofta.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

RMA om du orkar vänta.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt böjt ut jag skulle nog skickat det på RMA i vilket fall som helst skulle nog inte ta hem testa eller försöka skruva i det i något vem vet det kanske knäcks.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

http://i.imgur.com/ifquM.jpg

...ta hem och hoppas på det bästa och sedan skicka på RMA om det inte funkar? Vad tycker ni?

Det är lite böjt för er som inte ser det.

Om kortet kom i det skicket skulle jag be dom skicka ett nytt direkt.

Permalänk
Medlem

Blir nog att skicka tillbaka den ändå, kan nog vänta några dagar i och med att jag redan har ett P8Z68-V PRO. Tack för era svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Blir nog att skicka tillbaka den ändå, kan nog vänta några dagar i och med att jag redan har ett P8Z68-V PRO. Tack för era svar!

Dåså. Har du ett kort så du klarar dig så.