Permalänk
Medlem

Hjälp med dator bygge

Jo det är så att jag ska beställa nya delar till in dator för att jag har haft så mycket problem med BSOD på denna och har aldrig kunnat bota det. Jag tror att det är mitt moderkort som är problemet för att det är väldigt gammal och att det sitter ihop med RAM-minnena Corsair XMS3 CL8 2x4GB som dock är ganska nya så det är de som jag tror är felet. Men nu till min fråga. För att slippa problem med nästa bygge så undrar jag om moderkortet jag ska köpa funkar med alla dessa delar?

MOBO: ASRock z68 extreme3 Gen3
CPU: Intel core I5 2500k 3,3ghz
RAM: Corsair XMS3 CL8 2x4GB
GPU: XFX 6950 1GB
PSU: Fractal Design 500w +80
HDD: Hitachi Jupiter 1TB 7200RPM 32MB Cache

Skulle vara bra att få ihop en dator nu när Diablo 3 släpps

Tack på förhand!!

Permalänk
Medlem

Bytt cpu kanske till nya generationen, annars ser det helt OK ut!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser ut som ett vettigt bygge.
Skulle dock rekommendera SSD disk och installera D3 på den eftersom den har mkt load.

I övrigt så tycker jag inte att du behöver kolla på ny CPU för 2500k fungerar kanon till dagens och morgondagens spel om det är spel som du använder datorn mest till!

Visa signatur

Chassi NZXT Phantom Limited Ed. || PSU NZXT HALE90 850W || Moderkort MSI Z68A-GD65-G3
CPU Intel i5 2500K || GPU MSI GTX 580 Twin Frozr || RAM 16GB Corsair Vengeance
SSD Intel 520 SSD 120 GB || HDD 2x 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsnsWIZ:

I övrigt så tycker jag inte att du behöver kolla på ny CPU för 2500k fungerar kanon till dagens och morgondagens spel om det är spel som du använder datorn mest till!

Sant, men i och med den nya CPU:N inte kostar så nämnvärt mycket mer än 2500K och man kan få en bättre prestanda så kan det fortfarande vara vettigt att byta!

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren. På tal om Ivy-Bridge så har jag inte varit så värst intresserad av den. Vad jag hört om den är att den är energisnål och har ökad grafik på själva CPU'n. Och det är spel jag kommer att använda datorn mest till och bland annat redigering.