Hjälp ny skärm men ändå ingen bild

Permalänk

Hjälp ny skärm men ändå ingen bild

Hej
vad ska jag gör har nyss köpt en ny 24" skärm för den gamla samsungen gav ingen bild DVI.
Nu är denna med HDMI när jag hade datorn kopplad till TV´n så hade jag bild via HDMI, nu säger den no signal och jag har kollat så HDMI kabeln sitter i datorn som skärmen, men inge bild.
Jag blir fan i mig vansinnig på detta kan det vara graffet?
för ajg hade bild med 22" tidigare ikväll sedan så lutade den visa bild vad jag än gjorde, nu samma sak med nya 24" skärmen, vad har jag gjort fel?

ska tillägga jag får inte ens bios bild

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Kanske måste välja på skärmen vilken insignal den skall välja, alltså HDMI och inget annat. Kanske måste ställa i datorn att den skall mata bild via hdmi istället. Lite moment 22 där.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk

ja det är svårt att ställa in datorn då ajg inte ens får upp boot screen men ska kolla om det finns nån knapp på nya skärmen där man ställer in HDMI.....Återkommer
har nu knappat på alla knappar under skärmen som för den delen inte talar om vad dessa knappar gör inget "namn" på knpparna.
men no signal säger den sedan händer inget hur mycket jag än trycker på knapparna.
vad fanken är detta Acer G245 HQBID LCD heter den

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

kan grafikkortet vara trasigt?

Provade med DVI kabel samma sak no signal, får heller inga piip ljud utan det är som att datorn går igång men inte bilden
2 olika skärmar nåt annat måste vara fel eller?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]