Permalänk

Köp tips

Hej!

Jag hade tänkt uppgradera min nuvarande setup med nytt moderkort, minnen och processor. Då jag ej är uppdaterad inom dagens komponenter så tänkte jag höra om det finns någon snäll själ som kan hjälpa mig med detta.

Nuvarande:
PSU Corsair TX 850w
CPU Core i7 920, 2.66GHz 8MB
HD1TB WD SATA2 32MB Caviar Black, 7200RPM
Corsair 6GB (3KIT) DDR3 1600MHz/CL9/1.65V/XMS3
MK Asus P6T, Intel X58 S 1366, ATX
Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB

Min budget är på ca 5k

Permalänk

Köp en SSD, vänta på Ivy Bridge innan CPU uppgradering.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Jag rekommenderar att du köper en kylare och överklockar din processor, sedan väntar du på Haswell eller Skylake!
Och en SSD kanske^^

Permalänk
Skrivet av Erkapekka:

Jag rekommenderar att du köper en kylare och överklockar din processor, sedan väntar du på Haswell eller Skylake!
Och en SSD kanske^^

Gjorde ett tappert försök och värmen flög upp i över 90 grader så vette fan om jag har lust att försöka igen >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krutfarmor:

Gjorde ett tappert försök och värmen flög upp i över 90 grader så vette fan om jag har lust att försöka igen >.<

Tycker du ska lära dig då helt enkelt! Med ny kylare som sagt.
Roligare och billigare än att köpa nytt, som du inte lär få ut någon större prestandavinst ur.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Krutfarmor:

Gjorde ett tappert försök och värmen flög upp i över 90 grader så vette fan om jag har lust att försöka igen >.<

90 grader? Meen du ska inte överklocka med stockkylare 90 grader är ingen jättefarlig temperatur för kort tid, men man kanske inte borde ha den 90 grader 24/7.

Permalänk
Avstängd

Hur mycket säljer du tipsen för?