Permalänk

cpu fläkt "fluxerar" i hastighet

Hej
jag har ett jävla problem som gör mig vansinnig
Hur jag än kopplarr in fläkten så går den itne som den ska, om den är kopplad på CPU FAN händer inget tempen stiger som fan.
CPU FAN_OPT om jag tar upp burken utan sido plåt då snurrar fläkte fint men så fort jag stänger igen burken stoppar in den i sitt "hål" så sluta fläkten funka
den går från över 1000rpm till 0 sen upp sen noll sen upp ja så håller det på och cpu tempen stiger.
Det ska sägas att det är intels kylare som kom med min i5 3570K, är mitt GENE V kort trasigt eller är kylaren ett måndags expemplar.
alla strömkontakter sittersom de ska, men fläkten lever sitt eget liv vad att göra?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Fluktuerar.

Låter som om det skulle vara glapp, eller om det skulle vara ett elfel på mobot, ytterligare, vad är det för hål vi pratar om?

Permalänk

ja du det rä en hylla som står på golvet med en "hålighet" där burken ryms med öppen baksida för alla sladdar osv.
typiskt sprillans nytt moderkort och kanske redan trasigt typiskt, om "burken" ligger på sidan är det inga problem men står den (miditower) då börjar fläkten att gå ner i varv till noll sedan upp osv.

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

@fagballs
Du verkade ha rätt om glapp i sladden från kylaren, beställde en coolermaster 212 evo igår då blir det nog anna skälla i tonen :

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]