Permalänk
Medlem

Bilder borta men alla mappar kvar

Hej,

jag har ett problem! jag skulle kolla på bilder på min gamla stationära dator men då var precis alla mappar tomma, jag har bilder från 2004-2009, mappar för varje månad och undermappar på det. Och alla mappar med samma namn var kvar, men som sagt inga bilder.
När jag kollade på egenskaper stod det att alla mappar hade ändrats samma sekund 1-jan-2012 21:24:53. Jag var inte ens hemma då (kan inte garantera att datorn va avstängd dock).
Vad är det som har hänt?!!
letat efter svar på google men ingenting.. är detta virus eller vad..?

snälla hjälp mig

Permalänk

Tja!

Om du har råkat tagit bort bilderna ska du sluta använda dator nu! Skaffa ett program som återställer filerna som är deletade. jag använde "EASEUS Data Recovery Wizard Professional 5.5.1". Om du forsätter använda dator är det risk att filerna skrivs över och det blir svårare att få tillbaka bilderna!

Permalänk
Medlem

Hej,
nej jag har inte tagit bort någonting. Detta är datorn jag använde i mitt föräldrar hem så kollar knappt på bilderna längre men jag har inte tagit bort dom. De är försvunna av sig själv.. Och det allra konstigaste tycker jag är att ALLA mappar SKAPADES 1-jan-2012 21:24:53 (skrev fel där uppe) när de är ifrån 2009 som senast...

Permalänk

Tja!

Fungerar det att söka efter bilderna? Om det inte fungerar, har jag ingen aning. Aldrig hört talas om att bilder bara försvinner så där och datum ändras på mapparna utan att man har gjort det själv.

Permalänk
Medlem

om mapparna inte väger mer än några få megabyte tag Johan Holms tips om bilderna är dig kärt.

Permalänk
Medlem

nej.. jag har provat att söka dolda filer och allting. Nej inte jag heller så det känns hel vrickat... men är det bara att acceptera att dom är gone?

Permalänk
Medlem

Börja med att försöka få tillbaka bilderna med t.ex. GetDataBack. Om/när du lyckas återställda dom, scanna datorn med t.ex. Malwarebytes Anti Malware eller annat antivirus.

edit:

Skrivet av dfghj:

nej.. jag har provat att söka dolda filer och allting. Nej inte jag heller så det känns hel vrickat... men är det bara att acceptera att dom är gone?

Nej, du behöver inte acceptera att dom är borta. Bara för att filerna inte syns i explorer behöver dom inte vara helt borta från disken. Som sagt, ladda hem "GetDataBack for NTFS" och försök få tillbaka bilderna!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

är getdataback ett program? som jag kan ladda ner från internet?

Permalänk
Skrivet av dfghj:

är getdataback ett program? som jag kan ladda ner från internet?

Google man, Google.

https://www.google.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=GetD...

Permalänk
Medlem

Hm.. Virussök din dator och testa använd detta programmet
http://undeleteplus.com/

Permalänk
Medlem

haha ok tack för allt tålamod :). Jag försöker ladda ner från olika sidor men varje gång får jag ett meddelande från mitt antivirusprog att " hot hittades vill du avbryta nedladdning" och nu är jag nojjig upp till kiruna så jag trycker avbryt. Men ingen sida är ju säker...?! eller gör jag helt fel bara??

Permalänk
Medlem

okej nu har jag installerat det ska vi se hur det går

Permalänk
Hedersmedlem

Sammanfogade TS två trådar då korspostning inte är tillåtet.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?