Asus p8z68-v/gen3 med i5 3570k, Problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010

Asus p8z68-v/gen3 med i5 3570k, Problem

Hej! Jag har ett Asus p8z68-v/gen3 moderkort tillsammans med den nya Intel i 5 3570 K processorn. Mitt problem är att jag inte får någon kontakt med skärmen efter att jag plockat ihop datorn och Cpu led lampan lyser på moderkortet. Jag har felsökt igenom hela datorn så det ska inte vara problemet. På Asus hemsidan står det klart och tydligt att mitt moderkort är kompatibelt med min cpu.

Jag undrar därför om de kan vara så att de är en äldre bios version installerat på moderkortet som inte stödjer min Cpu? De nya processorerna kräver bios versionen 3201 på detta moderkort tydligen.
Har tyvärr ingen möjlighet att låna någon processor med 1155 sockel och uppdatera mitt bios, så jag undrar nu hur jag ska gå tillväga ?

Tack på förhand !

/ Marcus

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Ta kontakt med butiken där du köpte grejorna, de kan oftast hjälpa dig uppdatera BIOS.

MSI P67A-GD65 B3 | i7 3770 @ 4.2 GHz | 16 GB RAM | EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync | Corsair AX850W

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010

Ah jag köpte grejorna från Inet och har haft kontakt med deras support ett antal gånger. Dem verkar dock inte helt säkra på om det är den senaste bios versionen installerat på mitt moderkort, då de har sagt olika beroende på vem jag har fått prata med.

Undrar därför om det är någon som är säker på sin sak och vet vilken version de är installerat? Eller om det är någon som haft liknande problem och löst de.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Eftersom det inte fungerar är det högst troligt att det är fel BIOS-version på kortet. För att lösa problemet måste man ha tillgång till en Sandy Bridge processor.

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Corsair TX 650W - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010

Ah det verkar troligen att det är det som är problemet. Jag har tyvärr inte tillgång till en sådan med rätt sockel som sagt.

Är väll bara att göra en felanmälan till Inet och skicka tillbaka processorn & moderkortet så får dem fixa uppdateringen.

Tack för svaren Meastros!