Permalänk
Skrivet av mfm:

De flesta icke-amatörer har ingen som helst nytta av ett separat grafikkort.

Hmm...amatör är väl en något knepig benämning. Jag antar att du med icke-amatör menar de som endast använder datorn i sin yrkesutövning, men även där haltar det hela lite då du inte räknar med de som renderar 3D-applikationer, CAD:ar eller liknande i icke-amatörer. Sedan vet både du och jag att merparten av de som hänger på forumet spelar spel, antingen lite casual eller mer hängivet och då är inte Intels integrerade grafik ett alternativ.
I mitt yrkesutövande har jag noll nytta av ett kraftigt grafikkort, men hemma har jag det. På jobbet har jag inget större inflytande över hårdvaran jag får, hemma bestämmer jag allt. Följdaktligen är det datorerna som används för hemmabruk som är referensramen dvs är även jag en "amatör" med dina mått mätt, även om jag är programmerare till yrket.

Citat:

Bara för att han överklockat då, 920 i stock flaskar en del: http://www.techspot.com/review/305-starcraft2-performance/pag...

Jepp, en 920 i stockklock agerar i vissa spel flaskhals, främst då i spel som är dåliga på att nyttja många kärnor, likt SC2 (och i kombination med ett eller flera kraftfulla grafikkort). Men då trådskaparens processor är överklockad över en GHz över stockklock är det ju inte särskilt relevant för trådskaparen.
Som svar på frågan om det för trådskaparen, med trådskaparens användningsområden, är värt att uppgradera till IB/SB är svaret nej. Vilket jag misstänker att du måste hålla med om?

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Jag bytte precis ifrån en i7 920 till en i7 3770K men det berodde inte på varken flaskning, usb 3.0 eller SATA 3 utan för att grabbens dator inte var kry så jag bytte till nya friska prylar i min så fick grabben överta mina "gamla" prylar...

Visa signatur