Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Maj 2007

Corsair 550D + H100 / H80 / H60

Hej!

Jag postade tidigare i en annan del av forumet men jag kanske ska flytta mig hit istället.

Jag är ute efter ett tyst system men som ändå kyler på rätt bra. Jag har tänkt att klocka IB 3570k strax över 4Ghz, alltså ingen monsterklock denna gång.

- Kan jag H100 installerad och behålla luckan på toppen av chassit? Blir det både tyst och bra kylning?
- Får jag liknande kylning och ev. ett tystare system om jag istället väljer H80 eller H60?

Tacksam för all hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Dallen:

Hej!

Jag postade tidigare i en annan del av forumet men jag kanske ska flytta mig hit istället.

Jag är ute efter ett tyst system men som ändå kyler på rätt bra. Jag har tänkt att klocka IB 3570k strax över 4Ghz, alltså ingen monsterklock denna gång.

- Kan jag H100 installerad och behålla luckan på toppen av chassit? Blir det både tyst och bra kylning?
- Får jag liknande kylning och ev. ett tystare system om jag istället väljer H80 eller H60?

Tacksam för all hjälp!

Tystare att ha ett H80 med fläktar om det är monterat på "baksidan". Jag har datorn på golvet och PnP till ett H100 låter lite monterat i "toppen", även om jag tycker det är ok. H80 är ju nästan lika effektivt.

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Maj 2007

Aha nice! Då kanske man borde slå till på en sådan. Tack!

Har du någon aning om i vilket läge man ska kyla på H100/H80 (low/med/high) för att hålla temperaturen på en OK nivå, om jag ändå bara tänkt överklocka strax över 4 ghz? De låter ju mer beroende på hur hårt de får jobba och tempen på Ivy Bridgen är ju redan högre temperatur än föregångaren Sandy Bridge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Dallen:

Har du någon aning om i vilket läge man ska kyla på H100/H80 (low/med/high) för att hålla temperaturen på en OK nivå, om jag ändå bara tänkt överklocka strax över 4 ghz? De låter ju mer beroende på hur hårt de får jobba och tempen på Ivy Bridgen är ju redan högre temperatur än föregångaren Sandy Bridge.

http://www.sweclockers.com/recension/14330-corsair-hydro-h80-...

SLI 780 - i2500k @ 4,7ghz.
Acer 27" LED Predator G-Sync XB270HU 2560x1440 IPS, 144hz,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011

Tänkte bara säga att man kan ha luckan på toppen kvar efter ett monterat H100, dock så blir luftflödet ganska dåligt så vet inte hur det blir vid överklockning

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Dallen:

Använder low fläktkurvan på 4.9 GHz med 1.46V VCore och har inga problem med höga temperaturer.

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...