Permalänk
Medlem

q-code på moderkortet

hejsan

monterade i princip precis ihop min dator med ett moderkort som heter p8p67 deluxe och en processor intel Core i7 2600K 3,4GHz har jag noterat att varje gång jag startar datorn lyser antingen q-koden

AA - Reserved for ASL
AE - Legacy Boot Event

och ibland när jag väl sitter på datorn kan t.ex.

30 - Reserved for ASL
A0 - IDE initialization is started

börja lysa, och jag har verkligen ingen aning vad någon av dem betyder, jag har googlat runt på internet men jag har inte funnit några vettiga svar..

så, om någon vet skulle jag gärna uppskatta ett svar, antar att det inte är något att det inte är något allvarligt för jag kan ju göra vad jag vill på datorn men det skulle ändå vara soft med ett svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jompzth:

hejsan

monterade i princip precis ihop min dator med ett moderkort som heter p8p67 deluxe och en processor intel Core i7 2600K 3,4GHz har jag noterat att varje gång jag startar datorn lyser antingen q-koden

AA - Reserved for ASL
AE - Legacy Boot Event

och ibland när jag väl sitter på datorn kan t.ex.

30 - Reserved for ASL
A0 - IDE initialization is started

börja lysa, och jag har verkligen ingen aning vad någon av dem betyder, jag har googlat runt på internet men jag har inte funnit några vettiga svar..

så, om någon vet skulle jag gärna uppskatta ett svar, antar att det inte är något att det inte är något allvarligt för jag kan ju göra vad jag vill på datorn men det skulle ändå vara soft med ett svar!

AA = allt ok. Har AA sedan första booten av datoren. Står även här vad AA betyder: http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20120226215038180&boar...

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.