Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Växjö
Registrerad
Apr 2011

Sandy Bridge på ett Z77?

Jag har tidigare i månaden gjort ett köp av ett MSI Z77a-GD55 och har som mål att klocka CPU:n som jag kommer köpa in i slutet av månaden. Planerade först ett Ivy bridge köp.. men när jag ser vilka temperaturer som uppkommer så börjar jag tveka. Vilka funktioner skulle jag gå miste om ifall jag köpte en Sandy bridge ist för Ivy bridge? Är det värt det?

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vikingstad
Registrerad
Sep 2011

Nu pratar jag utan att veta men jag tror du går miste om PCI 3.0 funktionen. Grafikkortsmässigt asså.

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Växjö
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Oaky:

Nu pratar jag utan att veta men jag tror du går miste om PCI 3.0 funktionen. Grafikkortsmässigt asså.

Är det allt? Har ett HD6950 så jag kommer inte att använda mig av PCI-E 3.0 ändå.. Inte än iaf.

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Twisting Nether
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Oaky:

var inte de bara på de äldre modellerna? z79 och z68?

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Granter:

var inte de bara på de äldre modellerna? z79 och z68?

Lol! Äldre!
Eftersom Z79 är Lga 2011 så är den knappast med i ekvationen., och på den sockeln är det redan PCI-e 3.0. Dock kommer Lga 1155 inte med detta förrän just med CPU:n (Ivy Bridge).

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud