Permalänk
Medlem

BSOD under Windows Experience Index

Hejsan!

Jag har beställt nya delar som då kom idag. Jag köpte nya delar pga BSOD när jag spelar. Men problemet är fortfarande kvar fast de ser ut som att jag kan spela nu men har inte provat att spela så länge. Nu när jag skulle uppdatera min Windows Experience Index så fick jag ett Blue Screen och jag provade 3 gånger men samma problem uppstod med samma error kod. 0x0000003B. Jag undrar vad som kan vara felet. Kanske för att jag inte formaterade om datorn efter jag hade bytt delar fast mina gamla drivers tog jag bort. Kan det vara att datorn blandar ihop mitt nya med de gamla moderkort?

Tack på förhand!!

ASRock extreme 3 gen3
Intel core I5 2500k 3,3ghz
Corsair XMS3 Cl8 4GB 2x2 1600mhz
XFX 6950 1GB
Hitachi Jupiter 1TB 7200RPM 32MB cache
Fractal Design 500w +80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypo:

Jag undrar vad som kan vara felet. Kanske för att jag inte formaterade om datorn efter jag hade bytt delar fast mina gamla drivers tog jag bort. Kan det vara att datorn blandar ihop mitt nya med de gamla moderkort?

Det måste du nästan ALLTID göra.

In med skivan/usbn och ominstallera direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Det måste du nästan ALLTID göra.

In med skivan/usbn och ominstallera direkt.

Men när jag väljer min CD läsare som 1st Boot device så startas ändå Windows trots att jag har det på disable vet inte vad jag ska ta mig till. Har aldrig haft det problemet förr med mitt andra moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypo:

Men när jag väljer min CD läsare som 1st Boot device så startas ändå Windows trots att jag har det på disable vet inte vad jag ska ta mig till. Har aldrig haft det problemet förr med mitt andra moderkort.

Jag antar att du har UEFI bios?

Ändrar du via advanced mode eller gör du det direkt i den enkla versionen när du kommer in i BIOS?

Hur ser listan ut via advanced mode?

Funkar cd läsaren för övrigt i Windows?

Det kan vara också så att Windows laddar upp så snabbt så att du knappt hinner se "Press a key to boot from DVD", så var det med min nybyggda datorn som hade en jävla kraft i sig. Fast det är ju oftast så att dvd läsaren är så seg så att den sätter stop i systemet tills den hinner loada klart DVDn.

Kolla om du kan ladda ner en legal .ios fil av din rätta Windows 7? version om du......nu har en funkande nyckel. Sen lägger du in den i en USB och bootar + installerar via den?

Och här kommer årets dummaste fråga men; du har väl suttit in cdn innan du bootar :P?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Jag antar att du har UEFI bios?

Och här kommer årets dummaste fråga men; du har väl suttit in cdn innan du bootar :P?

Det kan stämma det du säger och JA, det är klart jag har stoppat in cdn innan boot tack