Intel stockkylare till socket 2011. Väldigt dålig eller helt ok??

Permalänk
Medlem

Intel stockkylare till socket 2011. Väldigt dålig eller helt ok??

Hej. Undrar helt enkelt hur pass bra intels stockkylare till socket 2011 är. är den helt värdelös eller helt ok. Har en i7 3820 som jag ska slänga i burken och har en sådan kylare. processorn kommer inte att klockas men det kommer spelas en del spel. Är den helt värdelös så jag borde köpa något annat eller går den att använda?

Visa signatur

Chassi: Antec twelvehundred v3 - PSU: Corsair HX-1050W - Moderkort: Asus Rampage IV Formula - CPU: Core i7 3820 3,6Ghz - GPU: MSI GTX 770 Gaming - RAM: 16GB G.Skill Ripjaws Z 1600mhz - SSD: Samsung 830 128GB - SSD 2: OCZ Vertex3 240GB - HDD: Samsung 2TB

Permalänk
Medlem

Jag tror faktist att om du inte ska overklocka så ska den kunna klara av att kunna spela i flera timmar. Tror liksom dom inte slänger med en kylare som suger så att den blir överhettad och inte klarar av det eller vad tror ni?

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lome:

Jag tror faktist att om du inte ska overklocka så ska den kunna klara av att kunna spela i flera timmar. Tror liksom dom inte slänger med en kylare som suger så att den blir överhettad och inte klarar av det eller vad tror ni?

Nä det kan man ju tycka. men har hört en del om intels orginalkylare så lika bra att kolla om någon har erfarenhet av dom

Visa signatur

Chassi: Antec twelvehundred v3 - PSU: Corsair HX-1050W - Moderkort: Asus Rampage IV Formula - CPU: Core i7 3820 3,6Ghz - GPU: MSI GTX 770 Gaming - RAM: 16GB G.Skill Ripjaws Z 1600mhz - SSD: Samsung 830 128GB - SSD 2: OCZ Vertex3 240GB - HDD: Samsung 2TB