Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011

Ny kylare till GTX680 ref kort

Hej

Försöker hitta någon kylare som jag kan ersätta min nuvarande på mitt referenskort från Gigabyte.

Självklart är ju Arctic Cooling Accelero Xtreme ett val som borde vara utmärkt, men det går ju inte pga att strömkontakterna sitter verticalt på referens korten.

Har ni något tips på en tyst kylare som kyler ganska bra (kommer överklocka lite, men inte extremt) där strömkontakterna kan vara vertikala, och där kylaren fortfarande har en hyffsad snygg stil (helst lika långt som kortet).

Och finns det några negativa saker med andra kylare i SLI setup?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Reyintaz:

Hej

Försöker hitta någon kylare som jag kan ersätta min nuvarande på mitt referenskort från Gigabyte.

Självklart är ju Arctic Cooling Accelero Xtreme ett val som borde vara utmärkt, men det går ju inte pga att strömkontakterna sitter verticalt på referens korten.

Har ni något tips på en tyst kylare som kyler ganska bra (kommer överklocka lite, men inte extremt) där strömkontakterna kan vara vertikala, och där kylaren fortfarande har en hyffsad snygg stil (helst lika långt som kortet).

Och finns det några negativa saker med andra kylare i SLI setup?

http://www.inet.se/produkt/5321958/arctic-cooling-accelero-tw...

Den där ska fungera så vitt jag vet.

Nackdelen är väl att de flesta eftermarknadskylare tar upp 2 expansionsplatser och därmed gör att du behöver ha gott om plats för att få plats med två kort. Dessutom skickar de inte ut luften direkt ur chassit som referenskylaren gör, och det ställer högre krav på bra ventilation i lådan.

i7 6700k @ 4.7GHz | NH-U12S | ASUS Maximus VIII Gene | Palit 1080 GameRock | 16GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 850 Evo M.2 250GB, 840 250GB, 840 EVO 120GB | 3x2TB | Silverstone TJ08B-E | QX2710 | U2412M | AW2310 | Filco Majestouch MX Brown | Logitech G402

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av era909:

http://www.inet.se/produkt/5321958/arctic-cooling-accelero-tw...

Den där ska fungera så vitt jag vet.

Nackdelen är väl att de flesta eftermarknadskylare tar upp 2 expansionsplatser och därmed gör att du behöver ha gott om plats för att få plats med två kort. Dessutom skickar de inte ut luften direkt ur chassit som referenskylaren gör, och det ställer högre krav på bra ventilation i lådan.

Jo jag hade mina misstankar om att den fungerade, men enligt mig är det ju också världens fulaste!

Tack för svaret angående sli alla fall!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Reyintaz:

Jo jag hade mina misstankar om att den fungerade, men enligt mig är det ju också världens fulaste!

Tack för svaret angående sli alla fall!

..men effektiv och prisvärd.

NZXT Gurdian 921RB / Intel i5 2500K 4.5MHz/ G.Skill F3-12800CL9D-8GBXL DDR3 1600 Mhz Ripjaws / 1TB Samsung SpinPoint F3 SATA-2 7200RPM / Corsair SSD Force 3 Series 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1536MB PCI-E AMP 950 MHz / Samsung SATA 22x DVDRW L/S / Windows 7 x 64 / Artic Frezeer 13 pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Gorham:

..men effektiv och prisvärd.

För mig är snygghet och prisvärd inom samma nivå typ