Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2011

Asus dc2 580 vattenblock.

Har gått i tankarna om att skaffa vattenkylning till datorn, och genom lite efterforskningar så verkar det som att det finns specifika vattenblock till Asus gtx580 dc2.

Då jag gått och funderat på att köpa ett begagnat block, undrar jag om de vanliga 580 blocken passar, eller om de specifika dc2 blocken är de enda som fungerar.

Tack på förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Zebran88:

Har gått i tankarna om att skaffa vattenkylning till datorn, och genom lite efterforskningar så verkar det som att det finns specifika vattenblock till Asus gtx580 dc2.

Då jag gått och funderat på att köpa ett begagnat block, undrar jag om de vanliga 580 blocken passar, eller om de specifika dc2 blocken är de enda som fungerar.

Tack på förhand.

Vanliga block till GTX 580 referensdesign fungerar inte, utan endast DCII versionerna.

Intel I7 2600k | Sapphire Radeon HD7970 Vapor-X GHz Edition | Silverstone Fortress FT03| ASRock Z77 EXTREME4-M | Samsung 830 256GB | Crucial M4 64GB | Dell U2311H | Sennheiser HD 595 | Netgear Stora NAS + 2x2TB WD Green

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Marcusk:

Vanliga block till GTX 580 referensdesign fungerar inte, utan endast DCII versionerna.

Då var det som jag befarade. Lär vara svårare att få tag på ett sådant begagnat.

Tack för hjälpen iaf.