Permalänk

Dator laggar

Vette fan om jag postat rätt över huvudtaget men vi försöker. Jo jag fick hem min i5/minnen/modekort för några veckor sedan direkt satte jag ju i sakerna men utan att installera om datorn. Känns som att datorn är seg vid uppstart av vissa saker. Bör jag installera om eller kommer det inte göra någon skildnad

Permalänk
Hedersmedlem

Har du haft liknade system innan? Lite info hade inte skadat. Hittade den något nytt när du startade upp burken första ggn?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av ströbröd:

Vette fan om jag postat rätt över huvudtaget men vi försöker. Jo jag fick hem min i5/minnen/modekort för några veckor sedan direkt satte jag ju i sakerna men utan att installera om datorn. Känns som att datorn är seg vid uppstart av vissa saker. Bör jag installera om eller kommer det inte göra någon skildnad

Byter man moderkort är det mer eller mindre ett krav att installera om windows, annars kan man få alla möjliga lustiga problem. Så ja, ominstallation rekommenderas

Permalänk

jobbigt aja får väl göra det när suger för d3 svalnar lite granna så man klarar sig 1 dag utan att spela det

Permalänk

Kan man inte bara köra drivesweeper eller va det heter rensar inte den från alla drivrutiner så installar man bara det

Permalänk

Köp en SSD och installera om windows så kommer det gå mycket snabbare

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Installera om Windows Gjorde det på min dator för ett tag sedan , fungerade felfritt. Bara att skriva i din gamla produktnyckel igen .

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

jobbigt aja får väl göra det när suger för d3 svalnar lite granna så man klarar sig 1 dag utan att spela det

1 dag? Ominstallation av windows går på någon timme sen drivrutiner från tillverkarens hemsida tar minuter... Sen räcker det förmodligen med en reparations installation av Windows.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

reparering av windows hur gör jag det

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

reparering av windows hur gör jag det

Formatera bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Formatera bara.

ska han installera windows och sen formatera eller vad menar du?

En windows installation går fort. sen har du alla drivisar och updates man ska köra och sen installera alla standardprogram man har samt antivirus.. det tar sina ca: 3-4 timmar skulle jag gissa.. även för en erfaren användare

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

reparering av windows hur gör jag det

Ibland när windows blir skadad så kan man med windows skivan köra en repair istället för en installation.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning