USB portar "disconnectar" då och då

Permalänk
Medlem

USB portar "disconnectar" då och då

Den senaste veckan har mina USB portar "glappat"/disconnectat. För att vara mer tydlig så blinkar både mitt tagentbord och mus, kan varken röra musen eller tagentbordet, har prövat att koppla ur både, men dom fortsätter glappa tills jag startat om datorn, har dock hänt ibland att det slutat glappa efter man drar ut kablarna. Moderkortet samt CPU'n, minne är relativt nytt och köpt hösten 2011, mitt nättagg är 650w, dock inte nytt (inköpt 2008) om det nu gör någon smartare. Har även prövat att koppla på framsidan.

Någon som haft liknande problem eller känner till det? Är förvirrad och funderar på om jag måste plocka ur allt och vandra till inet vilket jag helst inte vill göra. Specs på moderkortet ser ni nedan på min signatur

EDIT: Detta händer endast när jag spelar, kan det bero på överhettning?

Svar uppskattas!

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem

Sitter usb anslutningen till moderkortet i ordentligt?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

**Tråd återskapad**

Kan någon admin stänga denna?

Tack!

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst och rensad*

Skrivet av Sozz:

Tror inte det är tillåtet att använda detta forum om man är 12/13 år gammal.

Någon sådan regel finns inte och försök inte med sådana påhitt igen, tack.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

Skrivet av Sozz:

**Tråd återskapad**

Kan någon admin stänga denna?

Tack!

Du bör verkligen ta och läsa på forumreglerna.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Tråden är nu låst men tänk på korspostningen i fortsättningen. Om en tråd har hamnat fel, rapportera den till oss så flyttar vi den åt dig.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers