Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

BIOS problem

Vet inte om detta går in under Windows-tråden eller klockning men hur som helst. Inatt hade jag lite strul med min nya SSD hårddisk och sen kom det ett ytterligare ett problem. Min dator låste sig ibland när jag klickade på Delete för att komma in i BIOS Setup. Kom till där man ser vilka hårddiskar som är installerade och sen så stod den bara och tuggade. Med lite tips ifrån Internet så tog jag mig vatten över huvudet och klickade på Load Fail-Safe Defaults och då resulterade det i att mina SATA-hårddiskar hamnade som IDE Master och Slave och jag vet inte riktigt hur jag fixar problemet. Jag fick även upp en jobbig bild på vad mitt moderkort heter varje gång jag startar datorn istället för text vilket jag också vill få bort. Mitt moderkort är ett Gigabyte 870A-UD3. Jag har noll kunskap när det gäller BIOS och jag känner lite om jag fortsätter själv så kommer jag pajja nåt. Vore tacksam om nån kunde hjälpa mig.

Edit: Bilden är fixad men jag antar att jag får leva med att mitt bios tror att SATA är IDE. Verkar vara något fabrikationsfel på moderkortet.