ASUS P8Z68-V Pro Gen3 + Intel Rapid Storage Technology installationsproblem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

ASUS P8Z68-V Pro Gen3 + Intel Rapid Storage Technology installationsproblem

Hej!

Har förstått att det är fler än jag här som har ASUS P8Z68-V Pro Gen3 och Ivy Bridge. Efter uppdatering av BIOS och installation av nya processorn så ser allt ut att gå rent förutom installationen av Intels AHCI-kontroller. Första gången jag försökte fick jag bara en plötslig blåskärm, nu får jag istället "Failed to install one or more device drivers. Setup will exit". Programmet hamnar ändå i Kontrollpanelen / Program och funktioner, och försöker jag därifrån avinstallera det så får jag ett annat felmeddelande, "The setup program failed to start one or more application processes. Setup will exit." Efter det fortsätter ändå avinstallationsprogrammet.
Nån som sett något liknande och har förslag till hur man löser det?

Spelrigg: CoolerMaster HAF 912+ / ASUS P8Z68V-Pro Gen3 / Corsair Vengeance LP 2x8 + 2x4 GB / Intel Core i5 3570K / Noctua U12P SE2 / Gigabyte GTX660 OC Windforce 3x 2GB / Samsung SSD 128GB / WD Black 3TB / Windows 10 Pro x64
NAS/HTPC: Lian-Li PC-Q25B / ASUS P8H77-I / Corsair Vengeance LP 2x8GB / Intel Core i3 3220 (Stock cooler) / Seagate Momentus 7200.4 160GB / 5x WD Red 3TB (RAID5) / Ubuntu 14.04

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Prova med enbart två minneskretsar. Vad säger MEMTEST86+ bootad från CD om ditt interminne?