Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

moderkort och grafikkort

Hej jag undrar hur man tar reda på vilken pci-e platser som är x16 och om man kan ha 2 sådana här grafikkort direkt efter varandra. och ur mycket skillnad är det på pci-e x8 och pci-e x16

moderkort http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=653871

grafikkort http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=750512#extra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jun 2008

Skulle inte rekommendera två av dessa kort i SLI pga. att de har 3-slots kylare och då har du inga andra kortplatser kvar + att du kommer behöva riktigt bra kylning och luftflöde i burken i övrigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

ja jag ska ha vatten kylning och det gav mig ju inte svar på mina frågor.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Skillnaden är försumbar med tanke på att du kör på PCI-e 3.0, så det behöver du inte tänka på. Den lilla downside där är med moderkortet är att det "bara" har fyra minnesplatser, sockeln klarar det dubbla.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

tack så mycket för alla svar vart lite orolig att det va jätte mycket skillnad på det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne Helsingborg
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av cippen1337:

ja jag ska ha vatten kylning och det gav mig ju inte svar på mina frågor.

En fråga på det, varför ska du ha just DCII kylaren om du ska byta kylare?

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av tednasadator:

En fråga på det, varför ska du ha just DCII kylaren om du ska byta kylare?

Nej jag miss uppfatta vad han mena jag trodde att han mena till cpu xD men ska köpa referens kylaren på grafikkortet istället efter som jag ska köra sli